Onbekende hoopjes larve/pop gevonden - help!

Gestart door Brian, augustus 10, 2018, 11:06:45 AM

Vorige topic - Volgende topic

Brian

Goedemorgen iedereen.

Ik hoop dat iemand mij hier kan verder helpen... Gisteren bij thuiskomst (vele dagen zeer warm geweest, gisteren geregend) op totaal random plaatsen een verzameling van onderstaande dingen gevonden (ik neem aan larve / pop). Telkens achter een box of doos, tegen de muur aan. Ook om en rond de wasmachine.

Na enig opzoekwerk was ons eerste idee het resultaat van een huisvlieg (wij laten de deuren naar het balkon meestal open overdag maar zijn niet zeker. Vinden geen etensresten of rottend eten of dergelijke. De plaatsen waar we ze aantroffen waren ook behoorlijk schoon. Hebben ook een tweetal witte larven gevonden rond de bruine eitjes, neem aan dat deze eruit komen.

Heeft iemand enig idee wat dit allemaal zou kunnen zijn en wat we kunnen doen? Hebben op zoveel mogelijk plaatsen gezocht en opgekuist maar hoop dat we vanavond niet opnieuw een hele verzameling aantreffen...

Alvast bedankt voor elk advies!

OJGoreng

Citaat van: Brian op augustus 10, 2018, 11:06:45 AMHebben ook een tweetal witte larven gevonden rond de bruine eitjes, neem aan dat deze eruit komen.

Andersom; de larve zal zich verpoppen tot zo'n bruin ding. Inderdaad vliegen, als ik het formaat goed inschat een of andere vleesvlieg. Wellicht ergens een dode muis achter de muur of in de wasmachine?     Als die compleet is weggevreten door de maden zal het probleem zich vanzelf oplossen, dus de kans lijkt me reĆ«el dat je er niets meer van merkt.
Met vriendelijke groet, Zainal

Jurritvlag

Precies wat hierboven staat! Dit zijn maden die snel ontpoppen als vliegen.

HPM

Citaat van: Jurritvlag op augustus 15, 2018, 09:43:15 AM
Precies wat hierboven staat! Dit zijn maden die snel ontpoppen als vliegen.

Nee, op de foto's staan poppen en een enkele made. Die made moet nog verpoppen. De vliegen komen uit de poppen.
Herman van der Meer