Hoofdmenu

Mysterybird 259

Gestart door Roy Schroor, augustus 08, 2018, 23:13:59 PM

Vorige topic - Volgende topic

Roy Schroor

De laatste mysterybird is nog maar vrij kort geleden, maar ik denk dat ik Michel de titel van hofleverancier maar eens ga afnemen. (Ruim) binnen de WP, begin juni.
Ik ben benieuwd hoe goed deze te doen is...
Met vriendelijke groet,
Roy

Roy Schroor

Wil niemand een poging wagen?
Met vriendelijke groet,
Roy

migratorius

Ik kan hier helemaal niks mee.

JanHein

Jacob Molenaar

Ik kan er ook weinig chocola van maken.
Doet me denken aan een eend, en áls het een eend is probeer ik marmereend maar eens.
Groeten van Jacob Molenaar.
Levenslijst vogels 442 soorten, totaal 5000 soorten.

To be at the right moment, at the right place, with the right gear, or not to be, that is the question. B)

Roy Schroor

Lastiger dan ik dacht dus. De foto is in Nederland gemaakt en betreft een redelijk algemene soort. Meer zeg ik nog even niet.
Met vriendelijke groet,
Roy

OlivierO

Ik denk dat dit echt gewoon te weinig kenmerken laat zien om de gemiddelde vogelaar nog maar te willen laten meedoen ...
Olivier Olyslaegers

Wil je een vraag stellen? Kijk dan eerst even hier.

stevenvdb

Laat inderdaad wel heel erg weinig kenmerken zien, dus meer giswerk denk ik. Mijn eerste ingeving is een steltloper en dan misschien een Grutto, maar meer dan een gok is het niet.

Gr, Steven

Roy Schroor

Citaat van: stevenvdb op augustus 13, 2018, 15:29:26 PM
Laat inderdaad wel heel erg weinig kenmerken zien, dus meer giswerk denk ik. Mijn eerste ingeving is een steltloper en dan misschien een Grutto, maar meer dan een gok is het niet.

Gr, Steven

:wrong: maar met steltloperachtige zit je in ieder geval goed.

Ik had gedacht dat juist door het ontbreken van duidelijke kenmerken deze mybi een makkelijke zou zijn. Ik geef jullie nog een paar dagen de tijd, met
Citaat van: Roy Schroor op augustus 13, 2018, 12:12:57 PM
De foto is in Nederland gemaakt en betreft een redelijk algemene soort.
deze info denk ik toch dat hij te doen is. Volgende keer zal ik er eentje met wat beter herkenbare kenmerken plaatsen  :blink:
Met vriendelijke groet,
Roy

Jacob Molenaar

Groeten van Jacob Molenaar.
Levenslijst vogels 442 soorten, totaal 5000 soorten.

To be at the right moment, at the right place, with the right gear, or not to be, that is the question. B)

frankneijts

Adulte Drieteenstrandloper in winterkleed ..
Groeten,

Frank

"When logic and proportion have fallen sloppy dead...
Remember what the dormouse said: feed your head!"
Grace Slick in 'White Rabbit'

Jacob Molenaar

Zou je dan niet iets van zwart moeten zien?
Groeten van Jacob Molenaar.
Levenslijst vogels 442 soorten, totaal 5000 soorten.

To be at the right moment, at the right place, with the right gear, or not to be, that is the question. B)

frankneijts

Van achteren gezien zie je waarschijnlijk al niet zoveel van dat zwart en vermoedelijk heeft Roy bij het uitsnijden zijn best gedaan om daar nog zoveel mogelijk van weg te werken. Anders zou het immers een weggevertje zijn .. B)
(Maar hij is nog een paar hele kleine stukjes vergeten ..)
Groeten,

Frank

"When logic and proportion have fallen sloppy dead...
Remember what the dormouse said: feed your head!"
Grace Slick in 'White Rabbit'

HJDT

Ik denk ook aan Kleine Plevier. De vogel lijkt me veel te bruin voor een Drieteen.
Heb je echt niks beters te doen?? Kijk dan eens op onze nieuwe site in aanbouw: www.feathertail.com

It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt.

Roy Schroor

Zal ik de oplossing maar geven?
Met vriendelijke groet,
Roy

marijn

Bontbekplevier (omdat Kleine al gezegd is..)
Marijn Prins

OlivierO

Olivier Olyslaegers

Wil je een vraag stellen? Kijk dan eerst even hier.

Roy Schroor

Oké, hier hebben ondertussen wel genoeg mensen naar gestaard. Het juiste antwoord liet begrijpelijkerwijs even op zich wachten maar bij poging twee heeft Jacob wel door waar hij naar zit te kijken: de oplossing luidt inderdaad Kleine plevier! In de link staat ook een minder sterk bijgesneden versie van de mysteryfoto.

Ik waag echter te betwijfelen of
Citaat van: marijn op augustus 20, 2018, 22:53:02 PM
Bontbekplevier (omdat Kleine al gezegd is..)
op basis van de crop uit te sluiten is...
Met vriendelijke groet,
Roy