iets plantachtigs

Gestart door tinekeh, augustus 07, 2018, 12:25:02 PM

Vorige topic - Volgende topic

tinekeh

Goedemiddag waarde waarnemers,
Op een grote geglazuurde plantenpot vond ik dit raadselachtige groeisel. Het is maar ong. 1 cm groot. Het lijkt iets plantachtigs, maar misschien is het wel iets mosachtigs, ik heb geen flauw idee en vind het heel intrigerend.
Het frutsel wordt een deel van de dag door de zon beschenen, het andere deel van de dag is er schaduw. De pot is glad en er zitten wel zandkorrels op maar geen verdere groeisels.
Wie o wie weet wat dit is?
Vriendelijke groet,
Tineke - www.natuurfragmenten.nl

Rob Koelman

Ziet er uit als een totaal ingedroogd mosplantje.

Over een tijdje, als het wat koeler en natter is en het mosje weer is gaan groeien weer eens kijken en dan een nieuwe foto maken. Wellicht dat er dan iemand een naam aan durft te geven.

Mossenforum: https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?board=40.0

Met vriendelijke groet, Rob

Rien Ondersteijn

Lijkt me ook een bezwijkend Mosje -je kunt 'm snel opkalefateren door telkens wat water te geven ; wanneer t hier gaat regenen weet niemand..... :huh:
Groene groe[n]tjes.Rien.

tinekeh

Dank heren, voor deze snelle reactie. Meteen de plantenspuit erop gezet. Als het wat wordt plaats ik een nieuwe foto.
Leuke dingen, dit.
Groet, Tineke

Rien Ondersteijn

Groene groe[n]tjes.Rien.

Pluijm

Met droog gedraaide blaadjes en een uittredende nerf lijkt me dit Gedraaid knikmos. Ik denk niet dat je deze bleekneus met water nog aan de gang krijgt...
Met vriendelijke groet,
Arno van der Pluijm

tinekeh

Aha, alsnog een naam. Dat is fijn. Mossen vind ik een erg moeilijk onderdeel van de natuur.
Dank en groet,

Tineke