kever van onbekende familie (op licht)

Gestart door Mario Renden, augustus 01, 2018, 20:17:17 PM

Vorige topic - Volgende topic

Mario Renden

Ik zou graag willen weten welke soort dit is
Het betreft deze waarneming
https://waarneming.nl/waarneming/view/160802736
Kevers en Torren onbekend - Coleoptera indet. gezien op 2018-07-07 Simpelveld - Bungalowpark
Foto's:




bij voorbaat dank Mario Renden

Ton van Haaren

Met vriendelijke groet
Ton

"There's a fine line between fishing and just standing on the shore like an idiot."
-Steven Wright-

Mario Renden

Hij was klein maar niet super klein. Helaas kan ik geen nadere indicatie geven :(

Met vriendelijke groet,
Mario Renden

gbeersma

Als je de beschikking hebt over de stof waar het beestje op zat dan is er nog best een goede indicatie mogelijk.
Vriendelijke groeten, Gerard Beersma

https://waarneming.nl/users/104779/photos/?

Mario Renden

Ik heb gelukkig de beschikking over de stof. Ik zal een poging doen en laat het dan weten.

Met vriendelijke groet,
Mario Renden

Marion5

Zo heb ik het ook wel gedaan. Als je weet hoeveel draadjes er per 1 cm zijn (verticaal en horizontaal)
dan kun je heel handig de grootte schatten van diverse soorten die je op het doek tegenkomt.

Groetjes,
Marion

Ton van Haaren

Hou het maar op een onzekere Enochrus coarctatus totdat je meer weet.
Met vriendelijke groet
Ton

"There's a fine line between fishing and just standing on the shore like an idiot."
-Steven Wright-


Mario Renden

Beste Ton,

Jan Cuppen stelt dat het vanwege de zwarte poten enochrus melanocephalus is. Een leuke waarneming dus!

Met vriendelijke groet,
Mario Renden

Ton van Haaren

Citaat van: Mario Renden op augustus 07, 2018, 20:58:46 PM
Jan Cuppen stelt dat het vanwege de zwarte poten enochrus melanocephalus is.

Dat was inderdaad de andere optie. Melanocephalus is een slag groter. Maar dat van die zwarte poten, wist ik niet.
Met vriendelijke groet
Ton

"There's a fine line between fishing and just standing on the shore like an idiot."
-Steven Wright-