Embargo

Gestart door pieterjan87, augustus 01, 2018, 18:00:37 PM

Vorige topic - Volgende topic

pieterjan87

Hallo ik heb een vraag ik zet zelf mijn waarneming onder embargo maar wanneer ik dit doe is hij helemaal niet meer te zien voor niemand hoe kan ik dat veranderen??

Vriendelijke groet,
Pieter-Jan

OJGoreng

Dat is precies hoe een embargo werkt. Het alternatief is vervagen (vakje bij "kilometerhok vervagen" aanvinken); dan is de waarneming wel zichtbaar (inclusief foto etc.) maar is de locatie en de eventuele detailinformatie verborgen.

Voor wat het waard is: zelf vind ik een embargo de elegantere oplossing, omdat je dan niemand in de verleiding brengt te gaan zoeken. Vaak kun je vrij eenvoudig afleiden waar een vervaagde waarneming gedaan is, soms zelfs heel exact. Bij een embargo bestaat dat probleem niet, omdat niemand weet dat er een waarneming is gedaan totdat het embargo verloopt.

Als je een relatie met specifieke waarnemers creëert (zoek in het hoofdmenu via "deze site" -> "gebruikers" een gebruikersnaam, klik dan op "creëer een relatie" in het menu rechts) kunnen die waarnemers als het goed is wel jouw verborgen waarnemingen zien. Ik heb dat zelf nooit geprobeerd, dus weet niet of dat ook voor embargo's werkt.
Met vriendelijke groet, Zainal

Jacob Molenaar

Citaat van: OJGoreng op augustus 02, 2018, 00:13:19 AM
...
Ik heb dat zelf nooit geprobeerd, dus weet niet of dat ook voor embargo's werkt.
Dat werkt prima.
Groeten van Jacob Molenaar.
Levenslijst vogels 442 soorten, totaal 5000 soorten.

To be at the right moment, at the right place, with the right gear, or not to be, that is the question. B)

pieterjan87

Hartstikke bedankt precies wat ik wilde weten hartelijk bedankt..

Mvg,
Pieter-Jan