Arendbuizerd

Gestart door OlivierO, juli 27, 2018, 21:03:00 PM

Vorige topic - Volgende topic

OlivierO

Gegroet,

ik ben niet op zoek naar likes voor mijn prachtige foto's  B) :angel:, ik zoek enkel een ja of nee (of desgevallend een "we weten het niet") over volgende waarneming. En of het dus dé Arendbuizerd is op de Duits-Nederlandse grens. De foto's sucken dus, de veldwaarneming was niet veel beter.

Alle foto's zijn 100% zeker dezelfde vogel.

https://observation.org/waarneming/view/160560353
onzeker Arendbuizerd - Buteo rufinus gezien op 2018-07-27 BRD - Kreis Kleve - Großer Hetterbogen
Foto's:


















Olivier Olyslaegers

Wil je een vraag stellen? Kijk dan eerst even hier.

JJ Blom

Hallo Olivier,
Met name de 7e (van boven geteld) is zo uit het van Gogh museum weggekomen. Ik denk persoonlijk dat het hem niet is, de staart - voor zover te zien - is te donker. Maar wellicht dat mensen die hem in het echt hebben gezien - dat heb ik niet - er anders over denken?
Groeten, Jan-Jacob

Roel Schwartz

Ha Olivier,

Ik vrees ook dat het niet om de juiste vogel gaat. Met dit beeldmateriaal blijft het lastig vooralsnog.

M.v.g.,

Roel Schwartz.
M.v.g.,

Roel Schwartz.

OlivierO

Gegroet,

dank je wel voor de reactie. Natuurlijk zijn de foto's echt bagger en zouden ze nooit voldoende zijn voor een claim van een Arendbuizerd die nog niet gezien was. Maar om te zien of het wel of niet de "bekende" vogel is, hopelijk wel voldoende. En wat Jan-Jacob zegt vreesde ik al ... Buizerd allicht.

Ik wacht nog even wat extra teleurstelling af en dan gaat hij op buizerd ...
Olivier Olyslaegers

Wil je een vraag stellen? Kijk dan eerst even hier.

BramtK

Citaat van: OlivierO op juli 27, 2018, 22:43:54 PM
...
Ik wacht nog even wat extra teleurstelling af en dan gaat hij op buizerd ...

Eens met Roel en Jan-Jacob!  :wacko: :wacko:
Groeten,

Bram ter Keurs

gerdwichers8

De Arendbuizerd van Netterden had een krachtig licht contrast op de middelste dekveren. De lichte kop van de vogel van Olivier heeft een aantal minnen maar zou eventueel kunnen bij zo'n slechte foto. De staart acht ik inderdaad ook donker.

Dekveren geven 'm nog geen voordeel van twijfel. Daarom Buizerd nagenoeg.

OlivierO

Ik heb hem aangepast naar Buizerd.
Olivier Olyslaegers

Wil je een vraag stellen? Kijk dan eerst even hier.