Obsidentify Validatie - Gebruikersmelding

Gestart door Corryabbink, juli 03, 2018, 23:34:52 PM

Vorige topic - Volgende topic

Corryabbink

Ik kreeg enkele meldingen van de Obsidentify validatie wat is de bedoeling daarvan? Waarneming aanpassen of wachten op een admin?
Met de validatie ben ik het niet altijd eens.
met groet, Corry

"het is nooit zo donker of het wordt weer licht"

hiskodevries

Wat voor meldingen Corry ?
doe de tekst hier even
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

anneliesvanklinken

Ik krijg deze meldingen ook .
Met groet,
Annelies van Klinken

hiskodevries

Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0


Corryabbink

Misschien heeft het zijn nut :rolleye: Dan weet men in ieder geval dat Obsidentify validatie er anders over denkt.
met groet, Corry

"het is nooit zo donker of het wordt weer licht"

HPM

Citaat van: Corryabbink op juli 04, 2018, 21:44:44 PM

Misschien heeft het zijn nut :rolleye: Dan weet men in ieder geval dat Obsidentify validatie er anders over denkt.

Maar ik ben niet erg onder de indruk van die herkenning.
Herman van der Meer

hiskodevries

Citaat van: HPM op juli 04, 2018, 22:08:35 PM
Citaat van: Corryabbink op juli 04, 2018, 21:44:44 PM

Misschien heeft het zijn nut :rolleye: Dan weet men in ieder geval dat Obsidentify validatie er anders over denkt.

Maar ik ben niet erg onder de indruk van die herkenning.
Gelukkig zijn de meeste anderen daar erg van onder de indruk. Vermits bij de juiste soorten / soorgroepen gebruikt werkt het als een speer.
Inmiddels 6383 waarnemingen goedgekeurd. Tot nu toe drie fouten gemeld.
bij een aantal moeilijke vogelsoorten is het juist aangezet in demonstratie modus om te kijken wat die daar van bakt (niet veel goeds tot nu toe)

Zaken waar het bijvoorbeeld niet lekker gaat is als het onderwerp klein op de foto staat en een ander dier/plant wel groot.
Bijvoorbeeld de foto van een Reiger met een mol in de bek, ingevoerd als mol wordt 'server disagreed : Ardea Cinerea'
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

HPM

Citaat van: hiskodevries op juli 05, 2018, 07:42:13 AM
Citaat van: HPM op juli 04, 2018, 22:08:35 PM
Citaat van: Corryabbink op juli 04, 2018, 21:44:44 PM

Misschien heeft het zijn nut :rolleye: Dan weet men in ieder geval dat Obsidentify validatie er anders over denkt.

Maar ik ben niet erg onder de indruk van die herkenning.
Gelukkig zijn de meeste anderen daar erg van onder de indruk. Vermits bij de juiste soorten / soorgroepen gebruikt werkt het als een speer.
Inmiddels 6383 waarnemingen goedgekeurd. Tot nu toe drie fouten gemeld.
bij een aantal moeilijke vogelsoorten is het juist aangezet in demonstratie modus om te kijken wat die daar van bakt (niet veel goeds tot nu toe)

Zaken waar het bijvoorbeeld niet lekker gaat is als het onderwerp klein op de foto staat en een ander dier/plant wel groot.
Bijvoorbeeld de foto van een Reiger met een mol in de bek, ingevoerd als mol wordt 'server disagreed : Ardea Cinerea'


Ik heb alleen wat tests uit kunnen voeren met de functie 'Controleer determinatie' bij mijn oude waaremingen van  vogels, planten, vlinders en paddestoelen. Daarbij kwam ik ongbegrijpelijke uitkomsten tegen. Vaak suggesties voor onzekere (soms zeldzame) andere soorten of wel de juiste soort maar dan onzeker. Soms zelfs een heel andere soortgroep die helemaal niet te zien is. Het aantal van dergelijke fouten is heel erg hoog.
Ik zou die uitkomsten nooit accepteren maar dat doen leken natuurlijk wel.
Herman van der Meer