herman damman

Gestart door Erik Simons, juni 29, 2018, 09:09:34 AM

Vorige topic - Volgende topic

Erik Simons

Hoi allen (inclusief Herman),

Herman had eigenlijk best wel eens een keer aan kunnen geven waarom hij al deze planten voorlegt ter determinatie, en wat hij ermee doet, als hij nooit iets invoert op observation.org en/of weigert dit te doen.
Dat heeft hij niet gedaan, dus doe ik het maar even:  ;)

hij heeft een website http://www.wenature-hd.nl/info/introduction/

het is nu duidelijk waarvoor hij de namen nodig heeft van planten op foto's die hij voorlegt, nl. voor zijn website.
Eigenlijk vind ik dit tamelijk lui gedrag, in mijn ogen vraag je om determinatiehulp om even een zetje in de goede richting te krijgen en niet om, zonder jezelf echt te willen verbeteren, gewoon zoveel mogelijk namen te willen krijgen.
Vreemd vind ik het dan ook dat hij in het woord van dank op zijn website het forum op waarneming.nl niet noemt, en daarmee de tijd en moeite die mensen aan zijn foto's besteden miskent.

Aan de andere kant: nergens staat geschreven dat je op dit forum na of voor determinaties waarnemingen moet invoeren. Wij willen dat, omdat a) een gelinkte waarneming in waarneming.nl of observation.org meer informatie geeft over de waarneming en dus helpt bij het determineren en b) omdat de moeite, die is gestoken in de identificatie van een plant, dan ook 'nut' heeft, namelijk een correcte record in de database. Desalniettemin KUN je gewoon een losse foto in het forum plaatsen, dus MAG het ook.

Hopelijk is er nu meer duidelijkheid. Ik zou Herman dan ook willen verzoeken om a) op zijn website credits te geven aan het forum van waarneming.nl en b) voortaan nu echt in te gaan op de oproep om eerst waarnemingen in te voeren en ze te laten staan op observation.org. Als hij dat niet wil: prima, maar laat hem dan zelf zijn planten determineren.
Erik Simons

'Once you eliminate the impossible, whatever remains, no matter how improbable, must be the truth.'

Rien Ondersteijn

 :duim:

:duim:

:duim:

Mooi en duidelijk gezegd Erik ! Aanvaardbaar voor élke partij denk ik.
Ik hoop dat dit wortel schiet.

Groene groe[n]tjes.Rien.

Erik Simons

Erik Simons

'Once you eliminate the impossible, whatever remains, no matter how improbable, must be the truth.'