`Witte ridderzwam of Blanke pronkridder

Gestart door chrispy, juni 28, 2018, 19:47:11 PM

Vorige topic - Volgende topic

chrispy

Of iets heel anders ?

hoogte 32 cm hoeddiameter 3 cm steel lengte 2 cm diameter 10 mm. geurloos.
Gevonden op 15-7-2017 op camping de Bosgraaf. Alleen in droge vorm een paar ronde sporen gevonden met een diameter van ca 8 mm. Na het toevoegen van water met oranje kleurstof geen sporen meer gevonden.

Kan iemand me verder helpen ?

Groeten, Chris
Door Macula degeneratie kunnen er type-fouten aanwezig zijn. Excuses hiervoor.

rietvanoosten

met vriendelijke groet, Riet

chrispy

Beste Riet,

Bedankt voor jouw reactie. Ik denk niet dat het een russula is vanwege de kromme steel en de wijd uiteenstaande lamellen. Maar zeker ben ik zeker niet  ;).

Toch bedankt, groeten, Chris
Door Macula degeneratie kunnen er type-fouten aanwezig zijn. Excuses hiervoor.

wimperzwam

Je draagt de gegevens wel wat slordig aan. Hoogte 32 cm !, sporen ook wel erg groot 8 mm !.Je weet dat ook de boomsoort waaronder de paddenstoel stond belangrijk is. Met een Pronkridder heeft de vondst niets te maken. Vergelijk eens goed met de zeer variabele Russula risigallina (Abrikozenussula), is misschien een mogelijkheid.

Mvgr.,
Henk Huijser.

chrispy

Beste Henk,

Excuses ik heb Macula degeneratie in verregaande toestand. Daarnaast heb ik staar en zeer slechte hoornvliezen. Dat wil zeggen dat ik niet meer scherp kan zien en de toetsen van het keyboard grotendeels moet gokken. Dat levert nog wel eens prblemen op. Ik heb dus de verkeerde hobby gekozen maar had toen ik daarmee begon nog goed zicht. Gelukkig heb ik dankzij mijn vriend een paar goede ogen voor het vinden van de paddenstoelen.

Nogmaals excuses, ik stop met het sturen van vragen aanr het forum. Dit moet voor jullie erg storend zijn.

In ieder geval bedankt voor jouw reactie, groeten, Chris
Door Macula degeneratie kunnen er type-fouten aanwezig zijn. Excuses hiervoor.

wimperzwam

Waarom stoppen als je er lol aan beleeft? Blijf in gedachte houden dat ook andere liefhebbers veel kunnen leren van alles wat op het forum wordt aangedragen en aan de orde komt.

Mvgr.,
Henk Huijser.

rietvanoosten

Hallo Chris,
Op het forum blijven hoor!
In het vakje voor handtekening bij jouw profiel zou je eventueel een opmerking kunnen plaatsen over jouw oogproblemen.
Als voorbeeld Ingrid Altmann
https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=392989.msg2100040#msg2100040
met vriendelijke groet, Riet

chrispy

Beste Riet,

Bedankt, ik heb in het handtetekening vak een zin geplaatst. Hoop dat ik het juist gedaan heb.
Ik ben in ongeveer 6 jaar tijd van normaal naar zeer slecht zien gegaan. Wordt behandelt in het Oogziekenhuis in Rotterdam maar de behandeling vertraagd het proces maar kan het niet stoppen. Waardeloos. Reacties zoals van jou helpen me enorm.

Nogmaals bedankt, Chris
Door Macula degeneratie kunnen er type-fouten aanwezig zijn. Excuses hiervoor.

rietvanoosten

met vriendelijke groet, Riet

Carolien

Hartstikke goed gedaan Chris. Nu kunnen mensen rekening houden met jouw situatie. Fijn dat je op het forum blijft :blink:
Hartelijke groet Carolien
Hartelijke groet Carolien Reindertsen

chrispy

Door Macula degeneratie kunnen er type-fouten aanwezig zijn. Excuses hiervoor.