Is dit een Waterspin??

Gestart door vanmiddelkoop, juni 28, 2018, 11:15:32 AM

Vorige topic - Volgende topic

vanmiddelkoop

Ik zou graag willen weten welke soort dit is
Het betreft deze waarneming
https://waarneming.nl/waarneming/view/159117830
Waterspin - Argyroneta aquatica gezien op 2018-06-23 Gouderak - Stolwijkse Boezem - Zuid
Foto's:


bij voorbaat dank Betty van Middelkoop

johanb.

Ja klopt,  een volwassen mannetje zo te zien...
Groet,
      Johan

vanmiddelkoop

Ah leuk!
Hartelijk bedankt voor de bevestiging!
Vr groet Betty

Gerard Seacloud

#3
Ben vaak gestoken door bijen, hommels, wespen (vang ik met de hand  ;D ) en paar maal door een hörzel (hoornaar) en die vallen nog al mee. Maar eenmaal gebeten door een grote zwemmende waterspin, toen ik er mijn hand onder stak, en DAT dee zeer! Heb meer als een dag een brandende vinger gehad  :angry:

Vr.gr. Gerard.

vanmiddelkoop

Oei,opletten dus.Ik een keer door een kruisspin,was ook niet lekker.....

Vr gr Betty

Ton van Haaren

Citaat van: Gerard Seacloud op augustus 17, 2018, 21:43:34 PM
Ben vaak gestoken door bijen, hommels, wespen (vang ik met de hand  ;D ) en paar maal door een horzel (hoornaar) en die vallen nog al mee. Maar eenmaal gebeten door een grote zwemmende waterspin, toen ik er mijn hand onder stak, en DAT dee zeer! Heb meer als een dag een brandende vinger gehad  :angry:

Vr.gr. Gerard.
Ben een beetje een mierenneuker maar een horzel is geen hoornaar... https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Horzels. Een horzel is zelfs een andere orde (diptera) en kan niet steken. Een hoornaar (in de volksmond ook wel, maar onterecht, horzel genoemd) kan wel venijnig steken.
Met vriendelijke groet
Ton

"There's a fine line between fishing and just standing on the shore like an idiot."
-Steven Wright-

Ton van Haaren

En vergeet vooral de ruggezwemmers (Notonecta) niet. Die kunnen ook pijnlijk steken.
Met vriendelijke groet
Ton

"There's a fine line between fishing and just standing on the shore like an idiot."
-Steven Wright-