Geavanceerd zoeken  

Nieuws:

Pagina's: [1]   Omlaag

Auteur Topic: Wisenten in Nederland  (gelezen 594 keer)

Freek Verkerk

• Member
    • Linkedin profile
Wisenten in Nederland
« Gepost op: juni 24, 2018, 11:34:13 am »

In Nederland lopen ook Wisenten rond en het schijnen er steeds meer te worden. Ze lopen wel allemaal in afgeschermde gebieden dus nog niet in de echt vrije natuur, maar toch leuk om het te volgen. Hierbij de eerste link en de vraag: zou het leuk zijn als we er nog meer hadden, en bijvoorbeeld de Heckrunderen en en schotse hooglanders gaan vervangen door de echte wilde koeien? https://www.naturetoday.com/intl/nl/nature-reports/message/?utm_source=newsletter&utm_medium=e-mail&utm_campaign=user-mailing&msg=24438
Natuurlijk gegroet
Freek Verkerk

HPM

• Member
Re: Wisenten in Nederland
« Reactie #1 Gepost op: juni 24, 2018, 12:40:11 pm »

In Nederland lopen ook Wisenten rond en het schijnen er steeds meer te worden. Ze lopen wel allemaal in afgeschermde gebieden dus nog niet in de echt vrije natuur,...

Waar zou jij ze dan willen laten lopen in Nederland?  Wat is vrije natuur en wat afgeschermd gebied?
Herman van der Meer

Freek Verkerk

• Member
    • Linkedin profile
« Reactie #2 Gepost op: juli 17, 2018, 11:58:23 am »

In Nederland lopen ook Wisenten rond en het schijnen er steeds meer te worden. Ze lopen wel allemaal in afgeschermde gebieden dus nog niet in de echt vrije natuur,...

Waar zou jij ze dan willen laten lopen in Nederland?  Wat is vrije natuur en wat afgeschermd gebied?
Ik zou ze willen laten rondlopen in de grotere natuurgebieden van Nederland. Ik denk bijvoorbeeld aan de Oostvaardersplassen, Maar ook bijvoorbeeld 10gemeten, Schiermonnikoog, Vlieland en alle gebieden waar nu edelherten rondlopen, Schotse Hooglanders en Koniks. De Nederlandse kuddes groeien natuurlijk maar met een beperkt aantal dieren, maar op termijn zie ik die doorgroeimogelijkheden.
Natuurlijk gegroet
Freek Verkerk

HPM

• Member
« Reactie #3 Gepost op: juli 17, 2018, 12:23:36 pm »

Ik zou ze willen laten rondlopen in de grotere natuurgebieden van Nederland. Ik denk bijvoorbeeld aan de Oostvaardersplassen, Maar ook bijvoorbeeld 10gemeten, Schiermonnikoog, Vlieland en alle gebieden waar nu edelherten rondlopen, Schotse Hooglanders en Koniks. De Nederlandse kuddes groeien natuurlijk maar met een beperkt aantal dieren, maar op termijn zie ik die doorgroeimogelijkheden.

Ze lopen nu al in natuurgebieden van minstens 200 hectare, en die zijn niet meer afgeschermd dan de gebieden die jij noemt.
Ik vind het wel grappig dat je de Oostvaardersplassen noemt. Daar kunnen vast nog wel een paar beesten bij.
Herman van der Meer

Arjan Broekhuizen

• Member
« Reactie #4 Gepost op: december 20, 2018, 23:28:28 pm »

Met vriendelijke groet,
Arjan Broekhuizen

Freek Verkerk

• Member
    • Linkedin profile
« Reactie #5 Gepost op: december 21, 2018, 11:27:37 am »

Ze lopen nu al in natuurgebieden van minstens 200 hectare, en die zijn niet meer afgeschermd dan de gebieden die jij noemt.
Ik vind het wel grappig dat je de Oostvaardersplassen noemt. Daar kunnen vast nog wel een paar beesten bij.
Ik denk dat nu er wat edelherten de Oostvaardersplassen verlaten, dat er inderdaad wel plaats is. Bovendien is het gebied afgesloten voor mensen. Het voordeel is dat er dan ook geen mensen zich bedreigd voelen in dit natuurgebied.  En hoe meer soorten hoe diverser het gebied wordt. Bovendien vind ik een Wisent natuurlijker dan een Heckrund.
« Laatst bewerkt op: december 21, 2018, 11:45:00 am door Freek Verkerk »
Natuurlijk gegroet
Freek Verkerk
Pagina's: [1]   Omhoog

Pagina opgebouwd in 0.033 seconden met 19 queries.