Plantenboek Noorwegen

Gestart door Sven, juni 23, 2018, 22:09:19 PM

Vorige topic - Volgende topic

Sven

Over twee weken ga ik op vakantie naar Noorwegen en ben daarom op zoek naar een min of meer complete veldgids. Een Nederlandstalige of Engelstalige veldgids specifiek over Scandinavië kan ik niet vinden. Ik heb Collins Wild Flower Guide al in de kast staan. Daar staan redelijk wat boreale/arctische soorten in. Is deze toereikend of kan ik beter iets anders meenemen? Ik hoor het graag.

migratorius

Ik heb de "Alpine Flowers of Britain and Europe" (Blamey et al.) die voor Scandinavië behoorlijk geschikt is, omdat "alpien" daar al laag begint.
Is al wat ouder maar blijkbaar nog wel verkrijgbaar.

JanHein

Cygnus

Hét plantenboek voor Scandinavië (en directe omgeving) is volgens mij Den nya nordiska Floran.
Met vriendelijke groeten,
Trinus Haitjema

migratorius

Citaat van: Cygnus op juni 25, 2018, 13:44:06 PM
Hét plantenboek voor Scandinavië (en directe omgeving) is volgens mij Den nya nordiska Floran.
Hallo, bijna 1000 pagina's. Dat blijft dan wel bij "tittar på bilder".

JanHein

Sven

Bedankt beiden! Alpine flowers of Britain and Europe heb ik kunnen lenen, een Nederlandse vertaling dan. Ik heb hem meteen kunnen vergelijken met Collins Flower Guide en mijn voorkeur gaat toch uit naar die laatste. Ik vind hem prettiger om dingen in op te zoeken en de tekeningen vind ik duidelijker, ondanks dat ie toch flink zwaarder is. Den Nya Nordiska Floran heb ik nog naar zitten kijken, maar het is toch wel prijzig voor een boek dat ik niet kan lezen. Wel een erg mooi boek volgens mij. Wie weet koop ik hem nog als ik hem daar tegenkom :P