Scheefbloem of toch niet?

Gestart door Certhia, juni 23, 2018, 15:47:41 PM

Vorige topic - Volgende topic

Certhia

Mogelijk Scheefbloemwitje in de tuin. Bovenzijde maakte me alert maar bestuiving onderzijde baart me wellicht wat zorgen. Hoe variabel is dat? Iemand een idee?
Het betreft deze waarneming
https://waarneming.nl/waarneming/view/158862964
onzeker Scheefbloemwitje - Pieris mannii gezien op 2018-06-23 Rhenen
Foto's:






bij voorbaat dank Marc van der Aa
Groet Marc van der Aa

"Feelings: Blobs of information evolved to manage extinct environments, now used to sell Presidents."

hiskodevries

Druk eens op controleer derminatie in het detailscherm
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

Certhia

Haha dan maakt ie er een Groot koolwitje van en dat is t zeker niet :)
Groet Marc van der Aa

"Feelings: Blobs of information evolved to manage extinct environments, now used to sell Presidents."


William de Jong

Ja hoor, mooi Scheefbloemwitje. De eerste voor Utrecht!

Groeten, William de Jong

Certhia

Heren, dank. Enige literatuur over bestuiving maakte dat ik nog wat twijfels had maar kreeg al wat positieve reactie buitenom. Het consequent blijven controleren van kleine witjes in de tuin loont dus wel zeker!
Groet Marc van der Aa

"Feelings: Blobs of information evolved to manage extinct environments, now used to sell Presidents."

Michiel en Milka

Leuke waarneming. Ze komen in de buurt!
Groet, Michiel

cvsw123

Ze zijn al voorbij Ede, inmiddels is Otterlo de meest NW plek (De Zanding nota bene, voormalige vliegplaats van kleine heivlinder). Die NNW uitbreidingsrichting die ze in Duitsland al hadden lijkt erin te blijven, ze gaan eerder NNW dan W. Ik verwacht ze dan ook eerder in Amersfoort dan in Utrecht of Tilburg. Maar na Vlieland houdt het toch echt een keer op.
Chris van Swaay
De Vlinderstichting - Dutch Butterfly Conservation (www.vlinderstichting.nl)
Butterfly Conservation Europe (www.bc-europe.eu)