Verrekijker vermist bij Dwerguil

Gestart door Phil, februari 14, 2008, 13:46:53 PM

Vorige topic - Volgende topic

Phil

Oproep:
Afgelopen maandag 11-2 ben ik in de loop van de middag mijn Swarovski 8,5x42 verrekijker kwijtgeraakt bij plek van de Dwerguil. Nadat ik dat heb geconstateerd heeft een aantal mensen die eind van de middag nog ter plekke waren al gezocht. Zelf heb ik dinsdagochtend 12-2 vanaf zonsopgang tot aan de middag gezocht, helaas tevergeefs. Ook op de plek waar de kijker met zekerheid voor het laatst is gezien, is uitgebreid gezocht.

Ik kan me daarom eerlijk gezegd niet voorstellen dat mijn verrekijker niet door iemand is gevonden. Ik hoop daarom dat de vinder zich langs deze weg nog zal melden, uiteraard voor een gepaste beloning. Ik voel me echt zwaar gedupeerd.  

Bedankt alvast, Phil – vogelnet@zonnet.nl


Phil

#2
De laatste keer is mijn kijker met 100% zekerheid gezien bij het (kleine) berkje waar de vogel in de loop van de middag vanuit de hoge berk (waar hij/zij 2 uur in had gezeten) naar toe is gevlogen. Ik was daar net als vele anderen foto's aan het maken en had de kijker in mijn rugzakje liggen omdat de kijker aan mijn nek hinderlijk werd.  Ik kan me niet 100% zeker herinneren dat ik de kijker daarna nog heb gebruikt.

Het gras is daar niet bepaald hoog, vandaar dat ik er van uit ga dat iemand de kijker moet hebben opgemerkt als ik hem zelf zou zijn vergeten omdat-ie bijvoorbeeld uit mijn rugzakje is gevallen....

Phil

laatvlieger

Inderdaad, het is verschrikkelijk lullig dat je je verrekijker verloren hebt en ik hoop oprecht dat je hem terugvind, maar daar waar jij dinsdagochtend overal aan het zoeken was, was zeker niet op het pad! Dat gaf mij al niet veel goede hoop dat ik dinsdag die dwerguil nog zou terugvinden. Ik kan je verzekeren dat ik me door het niet zien van die uil ook zwaar gedupeerd voelde!


(Als iemand die verrekijker gevonden heeft, wel teruggeven s.v.p., zoiets gun je niemand! Maar ik kan me ook goed voorstellen dat die nog ergens in dat onoverzichtelijk perceel ligt. )  
Groet,

Wouter Teunissen


Mijn Weblog: http://birdboredom.blogspot.com/

JohanvantBosch

Meegenomen door de Dwerguil naar zijn huidige rustige plekje, een kilometer verderop?  ;)
Flauw natuurlijk. Ik hoop dat ie gevonden wordt, want dit zuigt!

Phil

#5
Johan, dat was mijn reaktie dinsdag op de terugweg ook: de Dwerguil is nu ongetwijfeld de vogel in NL met de meeste vogelaars op zijn lijstje (ooit raakte een reisgenoot van me een vogelboek in Maleisie kwijt toen een aap ermee vandaar ging, die aap heeft vast indruk gemaakt op zijn maatjes toen-ie sindsdien alle vogels van Maleisie kon benoemen).

Maar de Dwerguil heeft er wat mij betreft nu genoeg mee kunnen zien en inmiddels wil ik er zelf wel weer eens doorheen kijken...

En Wouter, al was ik maandag ook niet altijd op het pad gebleven, ik heb bewust dinsdag heel uitgebreid gezocht en ook overal, ook waar ik eigenlijk niet was geweest. Dat kwam vooral omdat ik mijn kijker niet op de verwachte plek had gevonden. Wat zou je zelf doen al je nog enige hoop hebt dat je je kijker hopelijk nog ergens zou vinden? Ik woon daar niet om de hoek, dus voor mij was het nu of nooit. Ik heb het zoeken buiten het pad in overleg met de aanwezigen gedaan die er geen probleem mee hadden, incluis de boswachter van SBB, en ook pas na een poos nadat er op die plekken na lange tijd (helaas) nog steeds geen Dwerguil was gezien. Maar goed, dat is niet het doel van dit topic en daar wil ik het dus verder niet meer over hebben: ik wil gewoon graag mijn kijker terug!

Phil

P1234

Hoi Phil,

Ik hoop natuurlijk dat jij je kijker terugkrijgt. Er is iemand die hem nu in zijn bezit heeft, en voor degene die het betreft; niet teruggeven van de kijker is een misdrijf (verduistering). Maar dit even terzijde.

Ik vroeg me af of je hebt gecheckt of je hem kunt claimen op een eventuele inboedelverzekering of doorlopende reisverzekering oid. Zou ik zeker nog even naar kijken als ik jou was!

Groet,

Peter van Wetter

Mijn waarnemingen;

Edwin Russer

CiteerInderdaad, het is verschrikkelijk lullig dat je je verrekijker verloren hebt en ik hoop oprecht dat je hem terugvind, maar daar waar jij dinsdagochtend overal aan het zoeken was, was zeker niet op het pad! Dat gaf mij al niet veel goede hoop dat ik dinsdag die dwerguil nog zou terugvinden. Ik kan je verzekeren dat ik me door het niet zien van die uil ook zwaar gedupeerd voelde!


(Als iemand die verrekijker gevonden heeft, wel teruggeven s.v.p., zoiets gun je niemand! Maar ik kan me ook goed voorstellen dat die nog ergens in dat onoverzichtelijk perceel ligt. )
Kom op Wouter.

Hoe zou jij je voelen als je een dure kijker bent kwijt geraakt :unsure:

Dat beest was natuurlijk dinsdagochtend al lang verdwenen. Of Phil moet teveel geluid hebben geproduceerd terwijl hij druk naar z'n kijker aan het zoeken was.
De druiven zijn voor jou zuur, want dat las ik ook al Birdclubkatwijk. Maar wees wel een vent. Er komt ongetwijfeld nog een volgende ;)  
Met vriendelijke groet,

Edwin Russer

Wp-ranking/https://netfugl.dk/ranking/2

laatvlieger

#8
Citeer
CiteerInderdaad, het is verschrikkelijk lullig dat je je verrekijker verloren hebt en ik hoop oprecht dat je hem terugvind, maar daar waar jij dinsdagochtend overal aan het zoeken was, was zeker niet op het pad! Dat gaf mij al niet veel goede hoop dat ik dinsdag die dwerguil nog zou terugvinden. Ik kan je verzekeren dat ik me door het niet zien van die uil ook zwaar gedupeerd voelde!


(Als iemand die verrekijker gevonden heeft, wel teruggeven s.v.p., zoiets gun je niemand! Maar ik kan me ook goed voorstellen dat die nog ergens in dat onoverzichtelijk perceel ligt. )
Kom op Wouter.

Hoe zou jij je voelen als je een dure kijker bent kwijt geraakt :unsure:

Dat beest was natuurlijk dinsdagochtend al lang verdwenen. Of Phil moet teveel geluid hebben geproduceerd terwijl hij druk naar z'n kijker aan het zoeken was.
De druiven zijn voor jou zuur, want dat las ik ook al Birdclubkatwijk. Maar wees wel een vent. Er komt ongetwijfeld nog een volgende ;)
Volgens mij moet jij mijn bericht nog een keer lezen! Zoals jij dat nu hier schetst, zo heb ik het in ieder geval nooit bedoeld! Het ging mij ook niet om dat zoeken op dinsdagochtend, het ging mij erom dat ik aan dat zoeken wel kon aflezen wat er de dag ervoor allemaal moest zijn gebeurt! Iedereen zal niet netjes op het pad gebleven zijn! En daar baalde ik van, want ik was er de day after en Leiden - Valkenswaard is niet naast de deur!

En een verrekijker verliezen is uitermate vervelend en ik heb ook al gezegd dat ik hoop dat Phil hem terugvind!
Groet,

Wouter Teunissen


Mijn Weblog: http://birdboredom.blogspot.com/

Edwin Russer

CiteerInderdaad, het is verschrikkelijk lullig dat je je verrekijker verloren hebt en ik hoop oprecht dat je hem terugvind, maar daar waar jij dinsdagochtend overal aan het zoeken was, was zeker niet op het pad! Dat gaf mij al niet veel goede hoop dat ik dinsdag die dwerguil nog zou terugvinden. Ik kan je verzekeren dat ik me door het niet zien van die uil ook zwaar gedupeerd voelde!

Hoe moet je dit anders interpreteren. Ik lees ergens overheen, schijnbaar.  
Met vriendelijke groet,

Edwin Russer

Wp-ranking/https://netfugl.dk/ranking/2

P1234

Geweldig. We hebben een derde topic waar we het gaan hebben over het gedrag van de twitchers :wacko:  
Groet,

Peter van Wetter

Mijn waarnemingen;

Edwin Russer

CiteerGeweldig. We hebben een derde topic waar we het gaan hebben over het gedrag van de twitchers :wacko:
Precies, een nieuwe aanmaken :rolleyes:  
Met vriendelijke groet,

Edwin Russer

Wp-ranking/https://netfugl.dk/ranking/2


Gert Veurink

CiteerGeweldig. We hebben een derde topic waar we het gaan hebben over het gedrag van de twitchers :wacko:
WACHT!

Ik heb een idee

Het is Phil's schuld dat de dwerguil is gevlogen. Om hem daarvoor te laten boeten nemen we z'n verrekijker af. Het mysterie is opgelost, we hebben een zondebok. Maar zijn schuld is ingelost. We vergeven hem hierbij dus. Nu een virtuele groupshug (want een echte past nooit op de paden inderdaad). We houden allemaal weer van elkaar want het is valentijn right?

En nu allemaal aan het werk of het veld in!  ;)    
groet!
Gert Veurink



P1234

#14
Ik bedacht me ineens dat we misschien dit topic beter kunnen gebruiken voor de volgende charmante gedachte. Stel nu eens dat Phil geen verzekering heeft waar hij zijn schade kan claimen. Als we dan eens met z'n allen elk een bedrag doneren aan Phil, kan hij een nieuwe kijker kopen. Er is ook wel eens de gedachte geopperd om met de pet rond te gaan toen er tijdens een zeetrektrip een telescoop omlazerde en in tweeën brak (was toen niet nodig; de verzekeraar dokte). Als Phil een nieuwe kijker heeft, hoeft hij ook niet van het pad om naar de volgende Dwerguil te kijken ;) . Gedeelde smart is halve smart. Ik doneer 10 Euro!

Edit; in de tussentijd verscheen de gedachte van Gert, maar bovenstaande is pas echte vergeving :angel:  
Groet,

Peter van Wetter

Mijn waarnemingen;

frankw

#15
Citeer
CiteerGeweldig. We hebben een derde topic waar we het gaan hebben over het gedrag van de twitchers :wacko:
WACHT!

Ik heb een idee

Het is Phil's schuld dat de dwerguil is gevlogen. Om hem daarvoor te laten boeten nemen we z'n verrekijker af. Het mysterie is opgelost, we hebben een zondebok. Maar zijn schuld is ingelost. We vergeven hem hierbij dus. Nu een virtuele groupshug (want een echte past nooit op de paden inderdaad). We houden allemaal weer van elkaar want het is valentijn right?

En nu allemaal aan het werk of het veld in!  ;)
duidelijk verhaal.. niets tegen in te brengen ;)  

Gert Veurink

CiteerIk bedacht me ineens dat we misschien dit topic beter kunnen gebruiken voor de volgende charmante gedachte. Stel nu eens dat Phil geen verzekering heeft waar hij zijn schade kan claimen. Als we dan eens met z'n allen elk een bedrag doneren aan Phil, kan hij een nieuwe kijker kopen. Er is ook wel eens de gedachte geopperd om met de pet rond te gaan toen er tijdens een zeetrektrip een telescoop omlazerde en in tweeën brak (was toen niet nodig; de verzekeraar dokte). Als Phil een nieuwe kijker heeft, hoeft hij ook niet van het pad om naar de volgende Dwerguil te kijken ;) . Gedeelde smart is halve smart. Ik doneer 10 Euro!

Edit; in de tussentijd verscheen de gedachte van Gert, maar bovenstaande is pas echte vergeving :angel:
Ik zeg: een betere virtuele groupshug had ik niet kunnen bedenken. Waar moet dat geld heen?
groet!
Gert Veurink



laatvlieger

Als Phil kan beloven om voortaan niet meer te tapen en netjes afstand weet te behouden bij een twitch (zoals het gewoon zou moeten gaan), dan wil ik ook best 5 euro (ik zit niet ruim in mijn geld) neerleggen.  
Groet,

Wouter Teunissen


Mijn Weblog: http://birdboredom.blogspot.com/

Edwin Russer

CiteerIk bedacht me ineens dat we misschien dit topic beter kunnen gebruiken voor de volgende charmante gedachte. Stel nu eens dat Phil geen verzekering heeft waar hij zijn schade kan claimen. Als we dan eens met z'n allen elk een bedrag doneren aan Phil, kan hij een nieuwe kijker kopen. Er is ook wel eens de gedachte geopperd om met de pet rond te gaan toen er tijdens een zeetrektrip een telescoop omlazerde en in tweeën brak (was toen niet nodig; de verzekeraar dokte). Als Phil een nieuwe kijker heeft, hoeft hij ook niet van het pad om naar de volgende Dwerguil te kijken ;) . Gedeelde smart is halve smart. Ik doneer 10 Euro!

Edit; in de tussentijd verscheen de gedachte van Gert, maar bovenstaande is pas echte vergeving :angel:
Lijkt mij een prima idee. Ik geef Phil wel een persoonlijke groupshug. Hij woont  vlak bij mij in de buurt ;) Vandaar dat ik het effe voor 'm opnam.  
Met vriendelijke groet,

Edwin Russer

Wp-ranking/https://netfugl.dk/ranking/2

Phil

Heren, alsjeblieft ... ik neem Wouter niks kwalijk, want ik kan me zijn teleurstelling voorstellen. Ik voel me persoonlijk niet verantwoordelijk voor het feit dat de uil al dan niet foetsie is, want ik was allang thuis toen de uil nog tot schijnbaar tot 9 uur savonds is waargenomen (dat vernam ik dinsdagochtend van enkele aanwezigen).

Dus please, please, hou het on topic en val elkaar niet aan. Daarom heb ik ook dit als een apart item gestart: de vinder brengt na het lezen hopelijk de kijker terug nu hij/zij weet wie de rechtmatige eigenaar is. Daar vertrouw ik op, en zo zit ik zelf ook in elkaar.  

Phil

@Peter: ik vind je voorstel een heel erg sympathiek gebaar van je, wordt oprecht bijzonder gewaardeerd maar dat is niet mijn bedoeling van dit topic. Ik vertrouw (en reken) gewoon op een eerlijke vinder.  

Phil

Pardon Wouter?? Wat bedoel je nu ineens met tapen? Dat is maandag door niemand gebeurd vanaf zonsopgang tot in ieder geval 3 uur smiddags.
Ik neem aan dat het een grappig bedoelde opmerking is, maar ik vind het geen verstandige omdat anderen ten onrechte kunnen aannemen dat er toch met tapes is gewerkt.
Ik zou het daarom prettig vinden als je dat even wilt corrigeren in je reaktie.

Vriendelijke groet, Phil

Inge van der Wulp

Nou ja zeg jullie lijken wel een stel kleine kinderen  <_<  Ik kan me de teleurstelling van sommige mensen die het uiltje niet gezien hebben goed voorstellen maar dat zelfs admins met modder gooien naar iemand die alleen maar een kostbaar bezit terug wil doet mij toch wel mijn wenkbrauwen fronsen. Kan er nou echt niet even een normale reactie gegeven worden op de vraag van Phil? Komt wel heel erg kinderachtig over op mij als "gewone" lezer om hem vanwege het zoeken naar zijn verrekijker aan de schandpaal te nagelen voor het verdwijnen van het dier. Daar zijn al 2 andere topics voor geloof ik!

Phil, ik hoop dat je hem op deze manier terug krijgt van een eerlijke vinder die waarneming.nl leest.
Groeten, Inge van der Wulp

Mijn eigen website: http://ingevanderwulp.nl

Gert Veurink

#22
Voordat we weer massaal in de verdediging schieten...

Ik vind het een sympathieke gedachte van Peter. Is er niet een rekening van waarneming die door een admin beheerd wordt of zo? Mocht die verrekijker dan alsnog gevonden worden storten het bedrag in een waarneming.nl donatiefondstoestand. mocht-ie niet gevonden worden, kunnen we samen wat doen voor een mede liefhebber (die wel een dwerguil heeft weggejaagd natuurlijk, maar ja daar is nix meer aan te doen  ;) ).
groet!
Gert Veurink



Patrick1977

Ik houd me normaal gesproken rustig op t forum, maareh ik wil ook wel meedoen (paar euri).

Lijkt me een zeer positieve afsluiting van een week (voor enkelen) vol teleurstellingen en oeverloze discussies (overigens heb ik de dwerguil niet gezien.... twijfel ivm. invallende duisternis zondag en werk maandag hielden me tegen). Dinsdag stond ik in de startblokken.
Gr. Patrick Lemmens

Sjouke Scholten

#24
Als jullie al het geld op mijn rekening nummer over maken, maak ik het wel in één keer over aan Phil... :P  :whistle:


Arme student he....
Met Vriendelijke Groeten,

Sjouke Scholten
Bakkeveen




joostverhoeven

Phil, ik ga morgen het gebied in. Ik weet het is een kleine kans, maar ik ga voor je zoeken. Heb ik twee doelstellingen A) Dwerguil B) Verrekijker!
 
Groeten,

Joost Verhoeven

laatvlieger

#26
CiteerPardon Wouter?? Wat bedoel je nu ineens met tapen? Dat is maandag door niemand gebeurd vanaf zonsopgang tot in ieder geval 3 uur smiddags.
Ik neem aan dat het een grappig bedoelde opmerking is, maar ik vind het geen verstandige omdat anderen ten onrechte kunnen aannemen dat er toch met tapes is gewerkt.
Ik zou het daarom prettig vinden als je dat even wilt corrigeren in je reaktie.

Vriendelijke groet, Phil
Was niet zo bedoeld, ik weet niet of er maandag is getaped en wilde ook niet jou daarvan voor maandag beschuldigen. Was meer een voorwaarde voor als ik geld zou storten voor in de toekomst.

Er lopen hier blijkbaar wat misverstanden door elkaar in deze discussie. Ik misgun Phil zijn verrekijker zeker niet, laat dat duidelijk zijn! Ik hoop dat hij hem terugvind/ terugkrijgt!

Ik denk ook niet dat zijn zoekactie naar zijn verrekijker op dinsdagochtend op dat moment geleid heeft tot het verdwijnen van de uil ( die was toen zeer waarschijnlijk allang verkast).

Het enige dat ik probeerde op te merken was dat ik Phil tot diep in het bosperceel van de dwerguil zag zoeken naar zijn verrekijker. Daaruit maakte ik op dat hij en waarschijnlijk met hem vele fotografen en vogelaars dezelfde route hadden afgelegd de dag ervoor, want waarom zou je diep in het perceel zoeken als je toch op het pad was gebleven? De kans dat die verrekijker nog ergens in dat perceel ligt is ook goed aanwezig, aangezien het best een onoverzichtelijk stuk is. Maar uit die zoektocht door dat perceel dacht ik af te kunnen leiden dat die uil zeer waarschijnlijk niet veel rust is gegund die dag ervoor. En tuurlijk is Phil daar niet alleen voor verantwoordelijk, dat is uiteraard belachelijk en dat heb ik ook helemaal niet beweerd. Maar ik was wel enigszins pissig dat ik daar dinsdag stond en geen dwerguil zag. Ik zag wel iemand zoeken naar zijn verrekijker in een stuk bos waar de dag ervoor nog een prachtige dwerguil zat, en ik vroeg mij af waarom iedereen dat stuk bos was ingelopen, terwijl de uil blijkbaar prima te zien was geweest vanaf het pad?
Als iedereen gewoon op het pad was gebleven, had Phil een grote kans gehad dat hij zijn verrekijker nog had (tenzij er natuurlijk echt een kwaadwillend iemand was, die dat ding gewoon ordinair gestolen heeft), en hadden de mensen van de dinsdag een waarschijnlijk grotere kans gehad dat de uil nog aanwezig was.
(Hoewel de oorzaak van het verdwijnen niet aan te wijzen is!) En hadden we die twee andere kritische topics waar het gedrag van de twitchers en fotografen ter sprake kwam, ook niet nodig gehad.

Het zou mooi zijn als die kijker gevonden zou kunnen worden! Dan kan er in dit topic ook wat minder beladen gesproken worden. Heeft niemand iets gehoord van een vogelaar die een kijker vond? Als iemand dat ding gevonden heeft , dan moet dat iemand anders toch wel zijn opgevallen? Misschien kan iemand ook nog eens bij de lokalo's informeren?  
Groet,

Wouter Teunissen


Mijn Weblog: http://birdboredom.blogspot.com/

RWester

Het lijkt me duidelijk dat Phil érg graag zijn kijker terugwil, wat het doel van dit topic is.

Zijn emailadres staat boven erbij, mocht iemand iets horen, weten of hebben.

Ik denk dat dit topic wel op slot kan. Drie topics discussie over hetzelfde lijkt me overbodig.

Met vriendelijke groet,

Remco Wester
Met vriendelijke groet,

Remco Wester