Hazelwormen

Gestart door Patrick1979, juni 22, 2018, 10:11:18 AM

Vorige topic - Volgende topic

Patrick1979

Hallo Allemaal,

In onze tuin bevinden zich tal van Hazelwormen, hagedissen en salamanders. Ook bevind onze tuin zich tussen twee paddenpoelen...dus wij fungeren een beetje als oversteek plaats.

Wie kan me meer vertellen over deze twee hazelwormen.

Remon

Dat is een tuin waar menigeen dan jaloers op is!
Op je foto staan een zwanger vrouwtje en een subadult dier.

Patrick1979

Citaat van: Remon op juni 22, 2018, 10:30:54 AM
Dat is een tuin waar menigeen dan jaloers op is!
Op je foto staan een zwanger vrouwtje en een subadult dier.

Bedankt Remon. Tja zuid Limburg je zal er maar wonen ;)
Sinds 2 Jaar hebben wij onze tuin "amfibie en reptiel" proof gemaakt. We hebben een vijver aangelegd die toegankelijk is. Daarnaast wil ik me meer gaan inzetten voor de natuur in mijn buurt. (padden overzetten)

gbeersma

Vriendelijke groeten, Gerard Beersma

https://waarneming.nl/users/104779/photos/?

H Timans

Citaat van: Patrick1979 op juni 22, 2018, 10:11:18 AM
Hallo Allemaal,

In onze tuin bevinden zich tal van Hazelwormen, hagedissen en salamanders. Ook bevind onze tuin zich tussen twee paddenpoelen...dus wij fungeren een beetje als oversteek plaats.

Wie kan me meer vertellen over deze twee hazelwormen.

Verborgen glimwezentjes. Het zijn eigenlijk nog hagedissen, dit zie je nog aan de kopvorm en op röntgenfoto's de onder de huid zittende poten. Ooit waren het dus gewoon hagedissen, maar ze zijn langzaam hun poten niet meer gaan gebruiken. Komt ook goed uit als je in nauwe omgevingen leeft. Meestal zitten ze onder de bladeren, in de humus of onder andere overkappingen zoals dakpannen (een van de beste manieren om ze te inventariseren). Ze zonnen niet echt, en gebruiken warmere objecten voor de opwarming. Het zijn evolutionaire wondertjes en het is een cadeautje om ze in je tuin te hebben.
Er is nog veel meer interessants te zeggen over de hazelworm, en veel weten we nog niet.
Mvg Harold Timans

Patrick1979

super bedankt voor dit interessante verhaal!

[/quote]

Verborgen glimwezentjes. Het zijn eigenlijk nog hagedissen, dit zie je nog aan de kopvorm en op röntgenfoto's de onder de huid zittende poten. Ooit waren het dus gewoon hagedissen, maar ze zijn langzaam hun poten niet meer gaan gebruiken. Komt ook goed uit als je in nauwe omgevingen leeft. Meestal zitten ze onder de bladeren, in de humus of onder andere overkappingen zoals dakpannen (een van de beste manieren om ze te inventariseren). Ze zonnen niet echt, en gebruiken warmere objecten voor de opwarming. Het zijn evolutionaire wondertjes en het is een cadeautje om ze in je tuin te hebben.
Er is nog veel meer interessants te zeggen over de hazelworm, en veel weten we nog niet.
[/quote]