vleugels roofvogel

Gestart door Piet Schuttelaar, juni 20, 2018, 14:08:38 PM

Vorige topic - Volgende topic

Piet Schuttelaar

ik kreeg deze foto's gestuurd van een mevrouw uit Hulsberg.
ze had deze gevonden in het bos. Weet iemand bij welke roofvogel deze horen?


Oenanthe

Waaruit maak jij op dat dit vleugels van een roofvogel zijn Piet?
Veel succes allemaal,

Maarten Verrips

Piet Schuttelaar

Ik vond deze grote vleugels in het bos rest was opgegeten .Ik heb geen idee welke roofvogel het is.
Mijn man zag hem een dag van tevoren vliegen en het viel hem op dat deze vogel veel groter dan een buizerd was . Hij schat vleugelwijdte ongeveer 120cm Misschien kunnen jullie ons meer informatie geven.
sorry ik heb de vraag ( zie hierboven ) letterlijk overgenomen. Toch Blauwe Reiger mss?

HPM

Citaat van: Piet Schuttelaar op juni 20, 2018, 14:13:10 PM

.. het viel hem op dat deze vogel veel groter dan een buizerd was . Hij schat vleugelwijdte ongeveer 120cm...

Zo zie je maar dat dat schatten niet betrouwbaar is. 120 is helemaal niet groter dan een Buizerd. En veel kleiner dan een Blauwe reiger.
Herman van der Meer

Certhia

Groet Marc van der Aa

"Feelings: Blobs of information evolved to manage extinct environments, now used to sell Presidents."

Rob Koelman

Citaat van: Piet Schuttelaar op juni 20, 2018, 14:13:10 PMMijn man zag hem een dag van tevoren vliegen

Lijkt mij - op grond van het uiterlijk - dat deze resten er al wat langer lagen dan een dag, dus een heel andere vogel dan die van de dag er voor. Kan natuurlijk wel zo zijn dat de vogel van de dag er voor ook een blauwe reiger was...
Met vriendelijke groet, Rob

Piet Schuttelaar