bedelroep? glans/matkop. kan het niet weervinden in de database.

Gestart door jeroen vinke, juni 18, 2018, 16:26:29 PM

Vorige topic - Volgende topic

jeroen vinke

Ik zou graag willen weten welke soort dit is
Het betreft deze waarneming
https://waarneming.nl/waarneming/view/158516747
Matkop - Poecile montanus gezien op 2018-06-16 Westerbork - Oosterveld
Geluiden:
https://waarneming.nl/sound/3/72593.mp3

Hoog in een den zaten een paar mat- of glanskoppen. Met de verrekijker kon ik niet zien welke en ze maakten niet het doorsnee geluid welke ik niet kan vinden tussen andere opnames. Ik dacht aan een soort bedelroep. Het gaat om het geluid wat bijna constant hoorbaar is: soort van weh weh weh. Kan iemand er wat mee? Het geluid is wel vrij zacht.

bij voorbaat dank Jeroen Vinke
Met vriendelijke groet,

Jeroen Vinke

HPM

'Wel vrij zacht' noemt hij dat. Ik kan nog net een zingende Zwartkop ontwaren.
Herman van der Meer

jeroen vinke

Citaat van: HPM op juni 18, 2018, 17:01:25 PM
'Wel vrij zacht' noemt hij dat. Ik kan nog net een zingende Zwartkop ontwaren.

Ja, die zingemde zwartkop zat ver weg. Als die in de boom had gezeten waar ik onder stond, had die er nog wel duidelijk op gestaan.
Desondanks dat ik weet dat het zacht is, ben ik toch erg nieuwsgierig. Dit is al de tweede keer dat ik mat- of glanskop deze zachte geluiden vanuit een boomtop hoor maken en ook al de tweede keer dat ik er niks over kan vinden.. Mijn nieuwsgierigheid laat mij dan ondanks de zachte opname deze vraag stellen.

Ik kon het geluid op mijn pc overigens goed onderscheiden, dus ik hoop dat iemand er iets over kan zeggen.

Met vriendelijke groet, Jeroen
Met vriendelijke groet,

Jeroen Vinke

HPM

Citaat van: jeroen vinke op juni 18, 2018, 17:23:52 PM
...

Ik kon het geluid op mijn pc overigens goed onderscheiden, dus ik hoop dat iemand er iets over kan zeggen.

Met vriendelijke groet, Jeroen

Het ligt niet aan mij. Ik heb de opname zelfs nog heel erg versterkt en ik hoor niets en ik zie niks (behalve die zwartkop). Jij moet wel een wonderbaarlijke pc hebben dat je het goed kan onderscheiden.
Je zal toch echt met een betere opname moeten komen wil je enige kans maken.
Herman van der Meer

jeroen vinke

Citaat van: HPM op juni 18, 2018, 19:37:57 PM
Citaat van: jeroen vinke op juni 18, 2018, 17:23:52 PM
...

Ik kon het geluid op mijn pc overigens goed onderscheiden, dus ik hoop dat iemand er iets over kan zeggen.

Met vriendelijke groet, Jeroen

Het ligt niet aan mij. Ik heb de opname zelfs nog heel erg versterkt en ik hoor niets en ik zie niks (behalve die zwartkop). Jij moet wel een wonderbaarlijke pc hebben dat je het goed kan onderscheiden.
Je zal toch echt met een betere opname moeten komen wil je enige kans maken.

Misschien komt dat omdat ik oortjes ingeplugd had. In ieder geval, bedankt voor de moeite
Met vriendelijke groet,

Jeroen Vinke

HPM

Herman van der Meer

Rob Koelman

Poeh, extreem zachte opname. Zelfs met het volume op de boxjes op maximaal nauwelijks hoorbaar.

Ik hoor eenmaal een soort weh-weh-weh, maar heel erg zacht.

Lijkt mij dat met deze opname geen enkele zekere determinatie mogelijk is.
Met vriendelijke groet, Rob

jeroen vinke

Ze zaten eenmaal bovenin en ze riepen niet zo hard. Alleen dat weh weh is wel wat ik bedoel. Ik kan het alleen bij matkop en glanskop niet vinden, terwijl het toch een van beide was...

Een volgende keer zal ik zulke zachte opnames niet plaatsen.

Met vriendelijke groet,
Jeroen
Met vriendelijke groet,

Jeroen Vinke