vuurwantsen gezocht voor film

Gestart door serge onnen, juni 17, 2018, 15:27:41 PM

Vorige topic - Volgende topic

serge onnen

Voor een korte film die ik aan het maken ben heb ik een flinke kolonie vuurwantsen nodig. Wie kan mij helpen! Ik kom ze graag ophalen :micro:

Rayan Majoor

Ik kan je in Frankrijk wel een camping wijzen waar echt massa's vuurwantsen zitten, maar dat is misschien iets te ver weg... ;)
Mvg Rayan Majoor

Wil je meer zien van mijn uit de hand gelopen hobby, kijk dan eens op www.LepiSpot.nl

serge onnen

Hallo rayan, Bedankt voor de reactie. Waar ergens in Frankrijk is dat? Maar vooral hoe lang geleden..De vuurwants heeft de neiging om snel te komen en te gaan heb ik begrepen......
groeten,
Serge

Frank van de Putte

Ik zou gewoon even de waarnemingen bekijken; https://waarneming.nl/soort/view/9331?from=2017-06-19&to=2018-06-19

Daar kun je ook nog per provincie zoeken. Ze zijn redelijk honkvast volgens mij, want ze vliegen niet echt.
Groetjes,

Frank van de Putte

Henri van Dodeweerd

Op deze plek zag ik ze vorig jaar en dit jaar (200+). Dat was in april. Een aantal dagen terug liep ik er nog langs en zag ik er nog een paar. Maar ik heb er toen niet echt goed op gelet en de lindes hebben dicht boven de grond bladeren... Dus mogelijk dat je ze daar kunt treffen (is dichterbij dan Frankrijk ;))
Met vriendelijke groet,
Henri van Dodeweerd