Hoofdmenu

Dwerguil

Gestart door Bas vd Burg, februari 10, 2008, 16:11:06 PM

Vorige topic - Volgende topic

frankneijts

Een lifer in je eigen homepatch en wat voor één..... Was notabene zowat de hele middag daar vlakbij geweest zonder van iets te weten.... Zit net thuis aan de koffie of een telefoontje bracht de hele zaak aan de gang. Noteerde snel via deze site de coordinaten en hup weg. Aanvankelijk maar met 4 mensen wezen zoeken maar al snel hulp van o.a. Ennob Ebels die 'm waarempel ineens zag zitten. Klasse Enno! Daarna werd 't al heel snel druk en konden we 'm af en toe schitterend zien tot op enkele meters. Plaatjes maken ging niet zo makkelijk vanwege de voortschrijdende duisternis maar met wat opkalefateren in Photoshop is er nog wat zinnigs uitgekomen. Let op de muis die er onder bungelt....
Groeten,

Frank

"When logic and proportion have fallen sloppy dead...
Remember what the dormouse said: feed your head!"
Grace Slick in 'White Rabbit'

Maarten Hotting

CiteerWie er taped krijgt met mij te maken!  :gun:  

Hopen dat die blijft zitten! Woon er maar 40km vanaf aarrghh!!
Nou Teun,

Pak je fiets dan maar.
Dat moet lukken 40 km.
Groet,
Maarten

Steven Wytema

http://waarneming.nl/wn_details.php?id=3610999
ook fijn dat er niet geflitst wordt...
(ik schaar me dus ook achter de niet-tapen opmerking van Wouter)
Steven Wytema


RWester

Als je met de routeplanner de route plant zegt ie dat je de Budelsebaan op mag. Maar dat mag dus niet.

Waar kun je dan het beste heen gaan met de auto?
Met vriendelijke groet,

Remco Wester


Bas vd Burg

iemand de routebeschrijving op de DBA-lijn al in zijn geheel afgeluisterd? Ikke wel, maar moet nu voor de 5e keer bellen om het compleet te krijgen (druk steeds te laat de 2 in om terug te gaan naar vorig bericht...............)
groetjes,

Bas vd Burg
Katwijk ZH



mijn kattukse jaarlijst 2012

Sjouke Scholten

#35
Hahahahahaha,
 
Volgens mij hoor ik hier toch iemand in huis rond vloeken op die dwerguil.......... :gap:  :P



Zie: aanvaarde dwerguil Bakkeveen..........
Met Vriendelijke Groeten,

Sjouke Scholten
Bakkeveen




frankneijts

Als het morgen echt druk wordt loop je wel kans dat er iets gedaan wordt aan het rijden over de Budelse Baan, anders wordt daar nooit iets van gezegd. Je kunt ook via de Achelse Kluis gaan: vandaar loopt maar 1 toegankelijk zandpad (eerst stukje verhard, bij slagboom zandpad in) richting Budelse Baan. Let op: hier zit één zeer slecht stuk in waar vanavond zich iemand al vastreed. Parkeren bij deze plek en dan nog 20 minuten lopen is een optie. Andere mogelijkheid is parkeren bij de ingang van het Leenderbos bij de Drie Bruggen (bij de Tongelreep). Hier het pad door het bos volgen (Buulder Baan) todat je bij de plek komt (Dorven). Is wel een flink eind wandelen........
Groeten,

Frank

"When logic and proportion have fallen sloppy dead...
Remember what the dormouse said: feed your head!"
Grace Slick in 'White Rabbit'

joostverhoeven

Volgens mij kom je er ook als je het zandpad achter de natuurplas Soerendonks Goor afrijdt.. Wat een waarneming heb hem echt zeer goed gezien, ben benieuwd hoe lang hij er mischien wel al niet zit, en hoelang hij nog blijft zitten.  
Groeten,

Joost Verhoeven

HJDT

#38
Heb sinds twee dagen een Tom Tom en die kwam gelijk megagoed van pas !! In eerste instantie ben ik naar de Bruggerhuizen (= straatnaam) gereden. Hier is een parkeerplaats aan het einde van het verharde deel van de weg. Als je op dat punt door rijdt is het nog ca. 2.9 kilometer (volgens Tom Tom) naar de plek. Anders uitgelegd: passeer het tweede wildrooster en dan is het ongeveer het derde paadje naar rechts. Dit paadje loop je 50 meter af en je bent er.

Let overigens wel op als je op die onverharde weg rijdt, er is een punt waar je makkelijk vast komt te zitten, wat mij dus gebeurde op de terugweg. . . . Volgens mij is die Budelsebaan gewoon toegankelijk er zijn in ieder geval veel vogelaars overheen gereden vanavond.

Wie nog meer info wil mag me bellen.

Groeten Michel
Heb je echt niks beters te doen?? Kijk dan eens op onze nieuwe site in aanbouw: www.feathertail.com

It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt.

JohanvantBosch

Citeeriemand de routebeschrijving op de DBA-lijn al in zijn geheel afgeluisterd? Ikke wel, maar moet nu voor de 5e keer bellen om het compleet te krijgen (druk steeds te laat de 2 in om terug te gaan naar vorig bericht...............)
Volgens mij kun je beter gewoon het laatste pieperbericht van Niels van Houtum afluisteren. Is een stuk simpeler en gaat ervanuit dat je het tot op de budelse baan wel kunt vinden.... (optie 3 op de vogellijn)

frankneijts

CiteerVolgens mij kom je er ook als je het zandpad achter de natuurplas Soerendonks Goor afrijdt.. Wat een waarneming heb hem echt zeer goed gezien, ben benieuwd hoe lang hij er mischien wel al niet zit, en hoelang hij nog blijft zitten.
Dat klopt Joost (in feit de verlengde Budeler Baan) maar dit is een zéér slecht pad waar menigeen zich vastrijdt!
Groeten,

Frank

"When logic and proportion have fallen sloppy dead...
Remember what the dormouse said: feed your head!"
Grace Slick in 'White Rabbit'

redmar_woudstra

CiteerHahahahahaha,
 
Volgens mij hoor ik hier toch iemand in huis rond vloeken op die dwerguil..........



Zie: aanvaarde dwerguil Bakkeveen..........
In het kader van: ik ben mijn unieke waarneming kwijt? ;) Of waarom in Noord-Brabant en niet dichterbij huis? :P  
groet,
Redmar

TjeerdBurger

Wie o wie gaat er morgenochtend heen? Woon in Wagenigen maar kan ook elders op een NS-station worden opgepikt in het midden van het land. M'n tel.: 0652112458

Alwin

#43
Dinsdag is voor mij de eerste mogelijkheid om te gaan. Mochten de berichten maandag goed zijn dan ga ik dinsdag in ieder geval zoeken. Ik vertrek om 12.00 uur uit Amersfoort. Kan 3 mensen meenemen en rijd terug via A2 Eindhoven - Utrecht - Amsterdam
Alwin

Life list  4 54 Roodoogvireo

Jaap Dijkhuizen

zojuist weer gemeld!
Jaap Dijkhuizen


Mars Muusse

Kans op een leuk scenario, zo'n uiltje.
Zeer veel belangstelling van vogelaars.
Een lange zandweg van 3 km waar je eigenlijk niet mag rijden.
Een aantrekkelijk klein uiltje dat soms op 3 meter is te benaderen.
De wetenschap dat steeds meer mensen een (digitaal) plaatje willen hebben.

Is het misschien een idee iets te overleggen met de beheerders van het gebied?
Bijvoorbeeld dat hij toestaat dat vogelaars over die Budelselaan mogen, en dat hij dan met een soort collectebus (in navolging van Engeland) bij het laatste zandweggetje staat? Een collectebus met stickers erop van DutchBirding, Waarneming en Birdpix. Kan iedereen mooi dichtbij parkeren. En als je dan allemaal 30 euries doneert (geen geld voor zo'n soort, zeker niet als je ook fotografeert), dan loont dat wel voor hem. Stel 200 belangstellenden = 6000 euro, kan die beste man een weekje naar zuid Spanje.
Misschien iets voor de voorzitter van DB, het wordt tenslotte twitchen...

Joey Kuipers

#47
Hallo :)

De eerste ( gelukkige, verbaasde ) vinder hier :P
Ik heb 80+ foto's van het beestje gemaakt toen we het net vonden, ik kan hier nog wel een aantal leuke posten als mensen willen :)

( Mijn vader heeft ook nog mooie, maar hij kan het pas vanavond :P, ik zit hier po mijn werk )

Ik kan ook een detailed weg er naar toe beschrijven voor mensen die het nog willen zien, maar dit kan ik pas in de pauze, gaat wel wat werk in zitten denk ik ...
Mooiste ontdekking tot op heden wat half vogel-nederland op zijn kop zette:
http://www.birdpix.nl/album_page.php?pic_id=123475&recent=1

Groet, Joey Kuipers

Dylan

#48
Ik ga waarschijnlijk morgen (vandaag komt niet uit ...) vanuit Boskoop/Alphen ad Rijn.
Als iemand een goede routebeschrijving wil posten of mailen (dylan.verheul@gmail.com), dan welkom.
Dylan Verheul
Mede-oprichter Waarneming.nl

Joey Kuipers

Khoop voor je dat hij er dan nog zit.. als het vandaag Echt zo druk gaat worden...
Mooiste ontdekking tot op heden wat half vogel-nederland op zijn kop zette:
http://www.birdpix.nl/album_page.php?pic_id=123475&recent=1

Groet, Joey Kuipers

joostverhoeven

ja, echt complimenten voor de waarneming joey, en dat in Noord-Brabant :) Gebeurd zelden iets.. Ik ga vanmiddag rond een uur of 3 ook weer kijken, gewoon iets eerder van mijn werk naar huis hehehe
Groeten,

Joost Verhoeven

Joey Kuipers

#51
haha, daar zit ook nog over te denken, ( men vader werkt hier 1 gebouw verder :P ) dus misschien komen we elkaar wel tegen daar :)

Ik had trouwens nog een grappige foto gevonden,


Het uiltje werd rond die tijd meer in de gaten gehouden door een bende meesjes ( staartmeesjes, koolmeesjes, zwarte meesjes ) en keek voordurend rond zich heen.

( dank voor alle felicitaties etc  :wub:, we krijgen zelfs mailtjes :rolleyes: )  
Mooiste ontdekking tot op heden wat half vogel-nederland op zijn kop zette:
http://www.birdpix.nl/album_page.php?pic_id=123475&recent=1

Groet, Joey Kuipers

joostverhoeven

ja die kans is zeker aanwezig met vele anderen denk ik, heb hem gister gelukkig al gezien dus het "moeten" is er vanaf. Wil hem eigenlijk nog wel graag in het volle daglicht zien. :)
Groeten,

Joost Verhoeven

Joey Kuipers

#53
Het moeten is er idd af, als wij het niet hadden gevonden, en een andere geluksvogel ( woordgrapje  :lol:  ) waren we allebei vandaag " ziek van het werk ", haha.
Mooiste ontdekking tot op heden wat half vogel-nederland op zijn kop zette:
http://www.birdpix.nl/album_page.php?pic_id=123475&recent=1

Groet, Joey Kuipers

joostverhoeven

Ja, dan had ik hier nu niet achter mijn computer op stage gezeten idd hehe.. volgens mij wisten jullie ook niet wat je zag de 1ex ofwel?!  
Groeten,

Joost Verhoeven

Joey Kuipers

#55
We liepen daar, ( en we wilde eerst nog links afslaan, maar ineens hoorde we luid gepiep van meesjes ) dus toen zijn we rechts gegaan. Na de meesjes even te hebben getelt, en te hebben bekeken, liepen we verder. Nog geen 5 meter verder,  riep ik eigenlijk ( letterlijk :P ) " Wat is dat?! " en wees naar het zacht uitziende bolletje veren op nog geen 3/4 meter afstand van ons.

Het uiltje had ons al lang gezien ( gehoord :P ) want het keek ons met zijn kleine gele kraaloogjes al de gehele tijd aan. Het zat op zo'n 3 meter hoogte op zen gemak in de tak van een berk.
Toen hebben we letterlijk gewoon 5-10 foto's genomen om het toch maar op het foto te hebben voor het geval het weg zou vliegen.
Toen we er achter kwamen dat het ons op dat moment welde dulde, liepen we dichterbij en konden we gewoon foto's maken.

Op een gegeven moment vloog het weg, en ging het 10 / 20 meter verder in de sparren zitten, recht in de foeragerende meesjes colonie... een nogal heftig gepiep kwam er toen af, het uiltje trok er zich echter niet veel van aan.

Eerst dachten we aan een dwergooruil, ( vanwege de oortjes ) maar toen we de boekjes er even bij pakten, klopte dat niet helemaal :P )

Maarja, nu maar zien hoe lang het daar blijft zitten, ik hoop alleen niet dat mensen het gaan verzieken ( ik zeg het maar even ) voor andere.
Mooiste ontdekking tot op heden wat half vogel-nederland op zijn kop zette:
http://www.birdpix.nl/album_page.php?pic_id=123475&recent=1

Groet, Joey Kuipers

joostverhoeven

net gebeld, hij zit in een boom zo'n 6 meter van de grond te zonnen dicht tegen de stam aan. En zoals verwacht vele mensen ter plaatse!
Groeten,

Joost Verhoeven

Joey Kuipers

mooi mooi, dan kunnen mensen er nog van genieten :)  
Mooiste ontdekking tot op heden wat half vogel-nederland op zijn kop zette:
http://www.birdpix.nl/album_page.php?pic_id=123475&recent=1

Groet, Joey Kuipers

Sjoerd Radstaak

#58
Hoi,

Bij deze mijn 'excuses' voor het supersnel inspreken van de lijn. Heb hem enige tijd later nog een keer ingesproken, ditmaal met het bericht dat de 5050-piep betrekking had op de uitgebreide routebeschrijving. Voor de liefhebber nogmaals: pak vanaf Eindhoven de A2 naar Maastricht. Neem afslag 34 Leende/Valkenswaard. Pak de N634 naar rechts richting Valkenswaard. Pak in Valkenswaard de N69(?) linksaf naar 'de Schaapsloop'. Deze weg maakt direct een bochts naar rechts en dan weer naar links. Vervolgens buigt deze weg gedurende 1-2 km naar rechts. Na deze bocht linksaf naar Zeelberg. In Zeelberg 2 x rechts aanhouden. Je rijdt dan Zeelberg uit en pakt de eerste weg links. Na zo'n km weer links, staat aangegeven met 'Bruggerhuizen'. In dit dorpje rechts aanhouden. Dan komt men (na de laatste boerderij links) na zo'n 1,5 km bij een viersprong. Hier pak je de meest linkerafslag en vervolgens rijd je al snel het bos in.  Dan is het bij het 2 kruispunt rechtsaf, de 'Budelse baan' (fietspad erlangs) op. Al snel heb je dan rechts een heideveldje en kan je links de auto parkeren. Dan loop je nog zo'n 100 meter de 'Budelse baan' verder op en pak je het eerste bospad aan je rechterhand. De vogel bevindt zich dan voornamelijk aan de rechterkant van dit bospad. Het feit dat ik dit uit m'n hoofd weet op te dreunen zegt al genoeg over hoe vaak ik het gisteravond wel niet heb proberen in te spreken en het uiteindelijk supersnel heb afgeraffeld :whistle:

P.S: Deze beschrijving was gisteravond hier wrsch meer gewenst, maar is er toen niet van gekomen...
Met vriendelijke groeten,
Sjoerd Radstaak

Dylan

Tsja, het is niet anders (alhoewel mij nu een angstig gevoel bekruipt ...)

Als iedereen zich netjes gedraagt dan moet dat uitlje er morgen nog wel zitten lijkt me. Vandaag moet er gewerkt worden :-)

Morgenochtend vroeg sta ik ter plaatse.
Dylan Verheul
Mede-oprichter Waarneming.nl