Geavanceerd zoeken  

Nieuws:

Pagina's: 1 ... 7 8 [9]   Omlaag

Auteur Topic: Dwerguil  (gelezen 14744 keer)

Justin Jansen

• Member
Dwerguil
« Reactie #240 Gepost op: februari 12, 2009, 21:52:19 pm »

Citaat
Ehhh...Zwarte Leeuwerik is eigenlijk niet helemaal nieuw voor Nederland, check DB 18-4 (1996) pagina 202. In 1914 is een exemplaar verzameld in Groningen, Groningen. Dit exemplaar bevindt zich thans in een museum te Denekamp. Er ontbraken details omtrent de exacte maand, dus daarom staat deze niet op de Nederlandse lijst.

Maar waarom zou een goede nieuwe voor je lijst per se nieuw voor NL moeten zijn? Ik zou zeggen: Steppehoen, wees welkom!
Zo'n gespikkeld oeverlopertje dan?
M.v.g., Justin Jansen

Ben Wielstra

• Observado Admin
  • *
Dwerguil
« Reactie #241 Gepost op: februari 12, 2009, 23:13:15 pm »

Of een Dwerguil! O wacht...

:(  

Edwin Russer

• Member
    • Mijn waarnemingen
Dwerguil
« Reactie #242 Gepost op: februari 13, 2009, 08:09:37 am »

Citaat
Citaat
Ehhh...Zwarte Leeuwerik is eigenlijk niet helemaal nieuw voor Nederland, check DB 18-4 (1996) pagina 202. In 1914 is een exemplaar verzameld in Groningen, Groningen. Dit exemplaar bevindt zich thans in een museum te Denekamp. Er ontbraken details omtrent de exacte maand, dus daarom staat deze niet op de Nederlandse lijst.

Maar waarom zou een goede nieuwe voor je lijst per se nieuw voor NL moeten zijn? Ik zou zeggen: Steppehoen, wees welkom!
Zo'n gespikkeld oeverlopertje dan?
Doe deze dan maar ;) Die zal toch wel een enigzins vergelijkende twitchersmassa op de been brengen.

http://www.kitday-uk.com/long_billed_murrelet.html

http://farm1.static.flickr.com/104/295580923_0882f17a7d.jpg

Steven Wytema

• Member
  • Jizzbirding | Vogelcursussen op elk niveau
    • Jizzbirding | Vogelcursussen op elk niveau
Dwerguil
« Reactie #243 Gepost op: februari 13, 2009, 09:12:09 am »

Nou volgens mij hoort dat meer in het topic "....WP - om lekker bij weg te dromen".
Dan zie ik liever dit dobberen bij de Zuidpier (of Brouwersdam, of Lauwersoog...)

Maar was dit niet het topic 'Dwerguil'? Dan is Ben zn opmerking toch nog het beste :P
Steven Wytema
www.jizzbirding.nl | Vogelcursussen op elk niveau

Edwin Russer

• Member
    • Mijn waarnemingen
Dwerguil
« Reactie #244 Gepost op: februari 13, 2009, 10:29:54 am »

Citaat
Nou volgens mij hoort dat meer in het topic "....WP - om lekker bij weg te dromen".
Dan zie ik liever dit dobberen bij de Zuidpier (of Brouwersdam, of Lauwersoog...)

Maar was dit niet het topic 'Dwerguil'? Dan is Ben zn opmerking toch nog het beste :P
 :censored:  
Pagina's: 1 ... 7 8 [9]   Omhoog

Pagina opgebouwd in 0.024 seconden met 20 queries.