Nachtzwaluw op Cuba

Gestart door figurita, juni 07, 2018, 22:46:37 PM

Vorige topic - Volgende topic

figurita

Deze nachtzwaluw gezien net voorbij de duinen op Cuba. Fraai van dichtbij kunnen fotograferen. Later zag ik echter een nachtzwaluw vliegen. Ik ga er gemakshalve vanuit dat het dezelfde vogel is geweest. Ik ben niet zo los op de verschillende soorten nachtzwaluwen, dus hierbij mijn vraag. Is de vliegende vogel en de zittende vogel een Amerikaanse nachtzwaluw(Chordeiles minor)?

Het betreft deze waarneming
https://observation.org/waarneming/view/157874571
Amerikaanse Nachtzwaluw - Chordeiles minor gezien op 2018-06-02 Cuba
Foto's:








bij voorbaat dank Ad van Benten
Met vriendelijk groet,

Ad van Benten

Jacob Molenaar

Als de vliegende vogel hetzelfde exemplaar zou zijn als de zittende, zou je dan die grote witte keel(vlek) niet moeten zien op de eerste foto?
Groeten van Jacob Molenaar.
Levenslijst vogels 442 soorten, totaal 5000 soorten.

To be at the right moment, at the right place, with the right gear, or not to be, that is the question. B)

migratorius

In juni verwacht ik op Cuba eerder Antillean Nighthawk, want Common Nighthawk zou in zijn broedgebieden in Noord-Amerika moeten zitten.
Deze laten zich eigenlijk alleen betrouwbaar op roep onderscheiden (al heb ik ooit een Common Nighthawk in Austin, Texas gezien die riep als een Antillean Nighthawk...).

JanHein

figurita

Bedankt voor jullie reactie. Ik heb de waarneming aangepast in Antillean Nighthawk mbt waarschijnlijkheid.
Met vriendelijk groet,

Ad van Benten