Mobiel invoeren > Herkennings app (ObsIdentify)

Paddenstoelen

(1/2) > >>

Melchior van Tweel:

--- Citaat van: momfer op juni 03, 2018, 17:09:52 pm ---via ObsIdentify https://identify.biodiversityanalysis.nl/beta/observation/demo komt ie uit op

Netstelige heksenboleet
Boletus luridus

Als paddenstoelen-nono ben ik inmiddels de weg kwijt :)

--- Einde van citaat ---
O help gaan we dit echt doen? Klopt het dat paddenstoelen al in ObsIdentify zitten of komen? Zo ja, dan had ik graag vooraf even overleg gewenst! Paddenstoelen zijn in veel gevallen niet vanaf foto herkenbaar. Daarvoor zijn de soorten te variabel en lijken teveel soorten op elkaar. In veel gevallen is microscopisch onderzoek nodig voor een juiste determinatie. Wat mij betreft dus geen paddenstoelen in ObsIdentify!
Ik maar zelf graag gebruik van ObsIdentify voor allerlei insecten en soms planten. Daar gaat het verbazingwekkend vaak goed, maar ik houd mijn hart vast van de namen die kunnen komen voor paddenstoelen...

Laurens Hogeweg:
Beste Melchior,

Je hebt helemaal gelijk. Daarom hebben we bewust (nog) geen versie voor paddestoelen van ObsIdentify uitgebracht.

In de webversie zitten nu wel paddestoelen. De webversie beoogt te demonstreren hoever we kunnen komen met het herkennen van de gehele Nederlandse en Belgische biodiversiteit. Ik ben mij bewust van de problemen met het herkennen van paddestoelen. Ik overleg dit met het team en we kunnen kijken of we ze weghalen of dat we in ieder geval een hele duidelijke waarschuwing neerzetten.

Groeten,

Laurens

Melchior van Tweel:
Bedankt! Ik wordt graag op de hoogte gehouden.

hiskodevries:
Melchior tot op dit moment zijn de waarnemingen die gevalideerd zijn 100% goed. Moet ik wel toegeven dat dit 4 waarnemingen betreft maar toch.
Als ik bij gevalideerde waarnemingen op de knop controleer determinatie druk is obsidentify het wel heel vaak eens met de validatie. Kortom ik zou mij hier wat meer in verdiepen.

Melchior van Tweel:
Hallo Hisko,

Ga ik zeker doen!

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie