Geavanceerd zoeken  

Nieuws:

Pagina's: [1]   Omlaag

Auteur Topic: Foto's exporteren uit Obsidentify  (gelezen 504 keer)

botanic_jeremy

• Member
Foto's exporteren uit Obsidentify
« Gepost op: juni 04, 2018, 20:56:50 pm »

Ik heb een aantal planten gefotografeerd met ObsIdentify, in de veronderstelling dat ik de waarneming met foto en al naar ObsMap kon doorsturen. Helaas: dat lukt niet omdat ik -naar nu blijkt- de camera geen toegang tot locatiebepaling had gegeven. Nu wil ik de foto's handmatig toevoegen aan mijn waarnemingen in ObsMap, maar ik kan de foto's nergens op mijn telefoon terugvinden. Ze zijn wel zichtbaar in het scherm "obersvaties", maar staan niet in de folder \...\Interne gedeelde opslag\Android\data\org.obsidentify.recognition_p_bnl

Weet iemand hoe ik die foto's uit ObsIdentify kan exporteren (opslaan, delen of doorsturen)?

Laurens Hogeweg

• Moderator
  • *
Re: Foto's exporteren uit Obsidentify
« Reactie #1 Gepost op: juni 05, 2018, 09:06:47 am »

Ik heb een aantal planten gefotografeerd met ObsIdentify, in de veronderstelling dat ik de waarneming met foto en al naar ObsMap kon doorsturen. Helaas: dat lukt niet omdat ik -naar nu blijkt- de camera geen toegang tot locatiebepaling had gegeven. Nu wil ik de foto's handmatig toevoegen aan mijn waarnemingen in ObsMap, maar ik kan de foto's nergens op mijn telefoon terugvinden. Ze zijn wel zichtbaar in het scherm "obersvaties", maar staan niet in de folder \...\Interne gedeelde opslag\Android\data\org.obsidentify.recognition_p_bnl

Weet iemand hoe ik die foto's uit ObsIdentify kan exporteren (opslaan, delen of doorsturen)?

Volgens mij zat je in de goede richting het pad is <opslag>\Android\data\org.obsidentify.recognition_p_bnl\files\obsidentfy\photos.

Let op: in sommige telefoons heb je zowel externe als interne opslag. Ik zou dan even in op beide locaties kijken.

Laat maar even weten als het daar niet staat.

edokreuzen

• Member
« Reactie #2 Gepost op: december 03, 2018, 16:47:30 pm »

Ik heb op 30 november jl. enkele foto's van planten met ObsIdentify genomen. Ze staan in de map Observaties op mijn Huawei smartphone. Als ik dan rechtsonder klik op "Stuur naar ObsMapp, nadat ik nota bene linksboven de optie Selecteer alles aangevinkt heb, krijg ik echter de mededeling: "Geen waarnemingen geselecteerd die niet al gexporteerd zijn en een geldige locatie hebben". Bij de foto's zelf staat echter: "Geen locatie". Wanneer ik trouwens kijk bij "Instellingen" en vervolgens bij "Layout en gebruik" zie ik duidelijk vermeld staan onder het kopje Locatiebepaling: "Locatie toevoegen aan externe foto's? Ja, altijd". Verder probeer ik op alle mogelijke manieren te achterhalen, waar ik deze foto's dan wl zou kunnen terugvinden. Maar dit lukt helaas absoluut niet. Wat kan ik daaraan doen om dit alsnog voor elkaar te krijgen?
Pluk de dag n haast u langzaam!!

hiskodevries

• Forum beheerder
« Reactie #3 Gepost op: december 04, 2018, 10:00:54 am »

Edo, met je specifieke probleem kan ik je niet helpen, maar een tip voor de volgende keer. Gebruik de online identificatie in obsmapp zelf
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=1534.0

edokreuzen

• Member
« Reactie #4 Gepost op: december 05, 2018, 22:46:46 pm »

Hallo Hisko,

Dat zal helaas niet lukken. Omdat ik mijn smartphone eigenlijk vrijwel uitsluitend gebruik voor ObsMapp, heb ik alleen een prepaid simkaart om in noodgevallen telefonisch bereikbaar te zijn. Ik heb "dus" gn bundel en zit ?daardoor? "in het veld" nooit online... Ik wist overigens niet dat je in ObsMapp k flora en/of fauna zou kunnen identificeren :rolleye:.
Pluk de dag n haast u langzaam!!

hiskodevries

• Forum beheerder
« Reactie #5 Gepost op: december 06, 2018, 15:45:41 pm »

op dit moment is het onderhoud aan obsidentify app`s niet geregeld.
De naturalis api (die bij online herkennen wordt gebruikt) wordt wel bijgewerkt.
De laatste versie daarvan wordt nu in https://waarneming.nl/obsidentify_to_obs.php gebruikt en binnenkort ook obsmapp, iobs etc
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=1534.0
Pagina's: [1]   Omhoog

Pagina opgebouwd in 0.266 seconden met 19 queries.