Een lastige Chipmunk...

Gestart door WJ, juni 01, 2018, 13:45:25 PM

Vorige topic - Volgende topic

WJ

Maar liefst 6 soorten Chipmunks komen er voor op die plek: de Kleine-, Geelspar-, Lodgepole-, Merrians-, Allens- en Langoorchipmunk.

Ik heb een tijd lang gezocht en gekeken, en zelf kom ik uit op de kleine. O.a. vanwege de opvallende zwart/roodachtige streep onder de staart. Zeker ben ik er echter niet van, en ik vind het ook moeilijk om de grootte in te schatten, want voor m'n gevoel waren ze vrij klein, maar dit is de eerste keer dat ik Chipmunks zie.

Heeft iemand hier misschien meer verstand van? Vooral in Californië zijn ze echt lastig...

Het betreft deze waarneming
https://observation.org/waarneming/view/157650961
onzeker Kleine Chipmunk - Tamias minimus gezien op 2017-08-05 United States - El Dorado (CA)
Foto's:
















Bij voorbaat dank
Groeten,
Wouter

WJ

Geen reacties helaas. Ik zal hem laten staan als Kleine Chipmunk.
Groeten,
Wouter

Rob Koelman

Citaat van: WouterJ op juni 01, 2018, 13:45:25 PMHeeft iemand hier misschien meer verstand van? Vooral in Californië zijn ze echt lastig...

Ik weet uit eigen ervaring dat dit gewoon een lastige groep is. In sommige gebieden kun je op grond van verspreiding nog wel vrij makkelijk tot een bepaalde determinatie komen (alleen soort x komt voor), maar op het moment dat er in een gebied meerdere gelijkende soorten naast elkaar voorkomen wordt het lastig.
Met vriendelijke groet, Rob