Vogelgeluiden opnemen

Gestart door Marie-Jose Verbeeten, september 30, 2018, 20:58:03 PM

Vorige topic - Volgende topic

Marie-Jose Verbeeten

Hallo allemaal,
Ik ben enige jaren aan het vogelen en de vogeltrek trekt me inmiddels erg. Ik zit eraan te denken om een recorder aan te gaan schaffen zodat ik thuis geluiden kan "naluisteren" en natuurlijk om net die ene bijzonder eruit te halen ;-).
Ik ben op het forum en de rest van internet aan het lezen wat nu een beetje een betaalbare set is (wil max 225 euro uitgeven), want ik heb eigenlijk wel begrepen dat een losse richtmicrofoon wel erg handig is toch? Is het ook een optie om eerst zonder losse microfoon te gaan beginnen en later een losse microfoon aan te schaffen? Kunnen op alle recorders een losse microfoon aangesloten worden?
Ben benieuwd naar jullie reacties

Groetjes Marie-Jose

JacobBosma(Gr.)

Hoi Marie-Jose,

ik zou beginnen met een goede recorder, bijv. de Olymopus LS-P4. Handzaam, met goede microfoons en onder de 200 euro.
Als je daarna toch meer wilt, kun je voor weinig geld nog gevoeliger externe microfoonmodules aanschaffen bij Micbooster.com (bijv: https://micbooster.com/primo-microphone-capsules/58-primo-em172-z1-module-with-35mm-plug-15m.html). Je hebt dan nog niet een specifieke richtmicrofoon maar met een beetje knutselen met paraboolvormige fruitschalen of kleine lampekappen kom je een heel eind.. Scheelt je in ieder geval veel geld.

Groeten, Jacob
Groeten, Jacob Bosma