Hoofdmenu

Twitcher

Gestart door OlivierO, mei 22, 2018, 20:18:12 PM

Vorige topic - Volgende topic

OlivierO

Gegroet,

kan iemand mij zeggen wat de selectie is bij de soorten onder het menu twitcher? Worden daar vangst en dergelijke ook in meegenomen?

Ik had hier geen Grote Karekiet staan, terwijl ik die pas gisteren voor het eerst gezien heb in dit werkingsgebied, uitgezonderd vangst dus. Hij stond dus niet in mijn levenslijst en ook niet op de twitcher functie. Dat vind ik niet helemaal logisch.

Groeten,

Olivier Olyslaegers

Wil je een vraag stellen? Kijk dan eerst even hier.

hiskodevries

wat is nu precies je vraag ?
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

OlivierO

Ik had tot voor kort de Grote Karekiet nog niet gezien in het werkingsgebied van De Wielewaal, behalve bij een ringvangst. Die kwam dus niet voor in mijn levenslijst voor die regio. Maar die kwam dus niet voor in het twitcher overzicht en ik had dus geen haast om die te gaan bekijken. Tot ik mij herinnerde dat ik die alleen als vangst had in die regio en ik die dus nog wel zou moeten gaan bekijken.

De vraag is dus: worden soorten die je alleen als vangst (of andere niet voor de levenslijst telbare activiteiten) hebt waargenomen ook uit die twitcher lijst geschrapt? Dat lijkt mij namelijk niet helemaal logisch.
Olivier Olyslaegers

Wil je een vraag stellen? Kijk dan eerst even hier.

hiskodevries

in twitcher wordt daar geen rekening mee gehouden.
dus als je keer een ringvangst grote kar hebt ingevoerd zal die niet zichtbaar zijn
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

OlivierO

Citaat van: hiskodevries op mei 24, 2018, 08:37:22 AM
in twitcher wordt daar geen rekening mee gehouden.
dus als je keer een ringvangst grote kar hebt ingevoerd zal die niet zichtbaar zijn

Ahzo. Dat is een lastige. Zou dat eventueel aangepast/bijgesteld kunnen worden? Eventueel met een optie waarbij je enkel effectief 'telbare activiteiten' laat meetellen?

Het is namelijk nogal verwarrend omdat er een aantal keer 'levenslijst' staat en dat het daar dus eigenlijk niet mee vergeleken wordt.
Olivier Olyslaegers

Wil je een vraag stellen? Kijk dan eerst even hier.