Hoofdmenu

GPS door middel gebruik foto

Gestart door Ilsje, mei 19, 2018, 14:57:38 PM

Vorige topic - Volgende topic

Ilsje

Hoi!

Ik heb een probleem bij het invoeren van waarnemingen door middel van de GPS bij foto's. Ik maak foto's in het veld en voer de waarneming in door het gebruik van de foto. Nu blijkt echter regelmatig in de praktijk dat niet de locatie van de waarneming opgeslagen wordt, maar vermoedelijk de locatie van de dichtstbijzijnde zendmast. Zo heb ik regelmatig afwijkingen tot soms wel meerdere km's.


Iemand enig idee hoe ik dit oplos? Is het een probleem van de app, of van mijn toestel, of van google maps? Het elke keer handmatig corrigeren van de locatie achteraf via laptop vind ik vervelend worden. Het is juist het gemak wat ik prefereer van zoveel mogelijk automatisch.

Ik heb een Samsung Galaxy s7 edge en maak dus foto's met GPS die ik upload.

Bij voorbaat dank.
Groet,
Ilse

hiskodevries

Oorzaak is je lokatieinstellingen op je smartphone
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

fluitenier

Citaat van: Ilsje op mei 19, 2018, 14:57:38 PM
Nu blijkt echter regelmatig in de praktijk dat niet de locatie van de waarneming opgeslagen wordt, maar vermoedelijk de locatie van de dichtstbijzijnde zendmast.

Misschien moet je je toestel gewoon wat meer tijd geven?

Als ik de camera van mijn telefoon opstart en onmíddellijk een foto maak is de positiebepaling ook vaak weinig nauwkeurig. Ik gebruik bij het invoeren-via-foto daarom altijd de positiebepaling van de láátste foto die ik gemaakt heb. Ik maak sowieso altijd series foto's (bijvoorbeeld de verschillende delen van een plant of boven-, zij- en vooraanzicht van een zweefvlieg) en bij de laatste foto heeft het toestel doorgaans genoeg tijd gekregen om de positie nauwkeuriger te bepalen.

Ik heb daarnaast de indruk dat de positiebepaling van de camera sneller werkt als het invoerscherm van ObsMapp open staat.

Zelf probeer ik zo veel mogelijk reeds in het veld de waarneming aan te maken in ObsMapp (door enkel de soortnaam in te voegen) en voeg later (op de trein, thuis, op dooie momenten) de foto toe. Ik vul dan ook de overige velden in.
Groeten,
Bart - validator gallen

Familieoverzicht galwespen NL - galwespen BE
Familieoverzicht galmuggen NL - galmuggen BE
Familieoverzicht galmijten NL - galmijten BE

Gebruik de Gallenzoeker!