welke vogel

Gestart door rupsje, juni 22, 2018, 23:10:15 PM

Vorige topic - Volgende topic

rupsje

Polen, Biebrzanski Nat. Park, 9-6-2018, deze vogel aan de rand van een zijtak van een rivier. Steeds laag zittend, ook boven het water. Weet iemand de naam? Bij voorbaat dank,

Herman Damman


rupsje

Roy Schroor

Met vriendelijke groet,
Roy

rupsje

Dat dacht ik ook, maar welke?

Herman
rupsje

Wil

Groeten, Wil Lemmens
Geleen

frankneijts

Citaat van: Roy Schroor op juni 22, 2018, 23:39:44 PM
Een rietzanger.

Citaat van: rupsje op juni 23, 2018, 00:01:57 AM
Dat dacht ik ook, maar welke?

Herman

Hier wreekt zich dat het niet meer verplicht is om soortnamen met een hoofdletter te laten beginnen: immers heeft het genus hier dezelfde naam en dat schrijven we sowieso met een kleine letter. Roy bedoelt waarschijnlijk 'Rietzanger', een soort uit het geslacht 'rietzangers' ..
Groeten,

Frank

"When logic and proportion have fallen sloppy dead...
Remember what the dormouse said: feed your head!"
Grace Slick in 'White Rabbit'

Cygnus

Oftewel Acrocephalus schoenobaenus
Met vriendelijke groeten,
Trinus Haitjema

HPM

Acrocephalus paludicola is daar misschien ook nog mogelijk maar dat is het niet.
Herman van der Meer

Roy Schroor

Citaat van: frankneijts op juni 23, 2018, 00:24:19 AM
Citaat van: Roy Schroor op juni 22, 2018, 23:39:44 PM
Een rietzanger.

Citaat van: rupsje op juni 23, 2018, 00:01:57 AM
Dat dacht ik ook, maar welke?

Herman

Hier wreekt zich dat het niet meer verplicht is om soortnamen met een hoofdletter te laten beginnen: immers heeft het genus hier dezelfde naam en dat schrijven we sowieso met een kleine letter. Roy bedoelt waarschijnlijk 'Rietzanger', een soort uit het geslacht 'rietzangers' ..

Inderdaad bedoelde ik hier de soort (R/r)ietzanger en niet het geslacht.
Met vriendelijke groet,
Roy

gerdwichers8

"In vakteksten, zoals een dieren- of plantengids, wordt voor Nederlandse namen soms ook de Latijnse conventie gehanteerd, dat wil zeggen dat elke dieren- of plantennaam met een hoofdletter begint: Kleine vos, Gele lis. Dit heeft als voordeel dat duidelijk is of kleuraanduidingen of woorden als kleine en grote deel uitmaken van de naam of niet. Hoofdletters verderop in de naam zijn in het Nederlands niet nodig: Kleine plevier, Paarse dovenetel, Gewoon duizendblad. In 'gewone' teksten heeft deze conventie niet de voorkeur."

aldus het 'Genootschap Onze Taal'

rupsje

aangezien het een gewone rietzanger betreft,waar ik wel betere foto's van heb, Verwijder ik deze uit mijn database. De foto verdwijnt dientengevolge.

Herman Damman
rupsje

Leon Olsthoorn

Jammer, daarmee verweest ook dit topic
Jag gillar blommor, jag gillar träd, jag gillar naturen som den är!

HPM

Citaat van: rupsje op juli 02, 2018, 00:11:14 AM
aangezien het een gewone rietzanger betreft,waar ik wel betere foto's van heb, Verwijder ik deze uit mijn database. De foto verdwijnt dientengevolge.

Herman Damman

Wat er met jouw database gebeurt is hier van geen enkel belang.
Denk jij nu eerst maar eens aan het belang van Waarneming/Observado.
Herman van der Meer