Geluid bosrietzanger?

Gestart door Frank van Spelde, mei 15, 2018, 14:24:31 PM

Vorige topic - Volgende topic

Frank van Spelde

Denk niet dat het bosrietzanger is maar kon maar niet op wat beters komen. Vast iets veel simpelers waar ik 'overheen denk'. Locatie was overigens niet bij water in de buurt zover ik zag.

Ik zou graag willen weten welke soort dit is
Het betreft deze waarneming
https://sweden.observation.org/waarneming/view/156632382
onzeker Bosrietzanger - Acrocephalus palustris gezien op 2018-05-15 Sweden - Malmö
Geluiden:
https://sweden.observation.org/sound/3/70113.mp3
bij voorbaat dank Frank van Spelde

pdeknijff

Beste Frank,
Volgens mij is dit een redelijk normaal zingende kleine kar.
m.vr.gr.
Peter de Knijff
Met vriendelijke groet,

Peter de Knijff

Frank van Spelde

Aha juist, die had ik er nog niet bij gezocht. Had ik niet daar verwacht aangezien er geen riet of water in de buurt is. Bedankt!

Guus Peterse

Tsja, het is nog trektijd hè. Dan kunnen ze overal opduiken.
Guus Peterse

Nieuw op mijn weblog: Kaapverdië juli - augustus 2015

Frank van Spelde


HPM

Bosrietzangers hebben geen riet of water nodig.
Herman van der Meer

Jacob Molenaar

Citaat van: HPM op mei 16, 2018, 07:27:06 AM
Bosrietzangers hebben geen riet of water nodig.
Klopt! Was wel verbaasd toen ik deze op een droog heideveldje horen zingen vanuit een dennetje.
Groeten van Jacob Molenaar.
Levenslijst vogels 442 soorten, totaal 5000 soorten.

To be at the right moment, at the right place, with the right gear, or not to be, that is the question. B)

frankneijts

Citaat van: HPM op mei 16, 2018, 07:27:06 AM
Bosrietzangers hebben geen riet of water nodig.

Tot halverwge de jaren '70 van de 20e eeuw waren Bosrietzangers talrijke broedvogels in de roggeakkers op de zandgronden. In Woensel, Eindhoven had dit zelfs tot een toepasselijke volksnaam geleid: "korenwietje". Nesten werden op de kenmerkende karekietenmanier opgehangen tussen de roggehalmen. Met de massale opkomst van de mais die de roggeakkers in enkele jaren deed verdwijnen, was het snel gedaan met deze 'rogge-populatie'..
Groeten,

Frank

"When logic and proportion have fallen sloppy dead...
Remember what the dormouse said: feed your head!"
Grace Slick in 'White Rabbit'

Rob Koelman

Citaat van: frankneijts op mei 16, 2018, 20:46:55 PMTot halverwge de jaren '70 van de 20e eeuw waren Bosrietzangers talrijke broedvogels in de roggeakkers op de zandgronden. In Woensel, Eindhoven had dit zelfs tot een toepasselijke volksnaam geleid: "korenwietje". Nesten werden op de kenmerkende karekietenmanier opgehangen tussen de roggehalmen. Met de massale opkomst van de mais die de roggeakkers in enkele jaren deed verdwijnen, was het snel gedaan met deze 'rogge-populatie'..

:duim:
Met vriendelijke groet, Rob