Hoofdmenu

export lukt niet

Gestart door CTammes, mei 13, 2018, 17:23:11 PM

Vorige topic - Volgende topic

CTammes

Ik heb 12 waarnemingen over de afgelopen twee maanden (april/mei). Ik klik op 'Exporteren' in de veronderstelling dat deze waarnemingen op een of andere manier lokaal op de smartphone worden gezet. Ik geef als datum 1-4-2018 en 13-5-2018 op, klik op ' Exporteren' en krijg telkens de melding 'Geen waarnemingen gevonden' . ObsMapp 7.18.1, Android 7.
Wat doe ik verkeerd?

hiskodevries

Wel eerst uploaden naar waarneming.nl. Daarna kun je ze wel exporteren.
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

Alex Kwak

Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

CTammes

Het is dus geen export van de Obsmapp gegevens? Kan ik ook een kopie/backup maken van de gegevens in Obsmapp die (nog) niet naar waarneming.nl geüpload zijn? Wordt er op de smartphone gebruik gemaakt van een standaard database en waar staat die?

Alex Kwak

Je kan reeds geüploade waarnemingen exporteren. Van de hele database wordt automatisch regelmatig een encrypte kopie gemaakt.
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

hiskodevries

Citaat van: CTammes op mei 20, 2018, 10:52:22 AM
Het is dus geen export van de Obsmapp gegevens? Kan ik ook een kopie/backup maken van de gegevens in Obsmapp die (nog) niet naar waarneming.nl geüpload zijn? Wordt er op de smartphone gebruik gemaakt van een standaard database en waar staat die?
dit om te voorkomen dat de app gebruikt wordt zonder dat waarneming.nl daar beter van wordt. Voor commerciële toepassingen https://wrnpro.nl/
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

CTammes

Ah, dat is duidelijk. Maar 900 euro is toch wel heel duur voor een particuliere 'rommelaar'.
Ik probeerde of ObsMapp ook voor waarnemingen in de directe omgeving te gebruiken is. Die zijn vaak niet voor waarneming.nl geschikt, dat zou naar mijn idee het systeem wel erg vervuilen. (25 meldingen van een huismus lijkt me niet de bedoeling.) Ik zal dus voor dit soort zaken terug moeten naar het papieren notitieboekje :-)

CTammes

Kan ik zelf ook wat met die encrypte kopie, behalve op een extern systeem een backup maken? Dat zou in principe voldoende zijn, in noodgevallen zal ik die wel kunnen terugzetten.

Alex Kwak

Citaat van: CTammes op mei 21, 2018, 10:39:37 AM
Ik probeerde of ObsMapp ook voor waarnemingen in de directe omgeving te gebruiken is. Die zijn vaak niet voor waarneming.nl geschikt, dat zou naar mijn idee het systeem wel erg vervuilen. (25 meldingen van een huismus lijkt me niet de bedoeling.)

O, zeker wel. Zolang je niet steeds hetzelfde exemplaar meldt...
'Gewone' soorten zijn zeer welkom!
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Alex Kwak

Citaat van: CTammes op mei 21, 2018, 10:41:29 AM
Kan ik zelf ook wat met die encrypte kopie, behalve op een extern systeem een backup maken? Dat zou in principe voldoende zijn, in noodgevallen zal ik die wel kunnen terugzetten.

https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=219901.msg1432878#msg1432878
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

fkdeboer

Citaat van: CTammes op mei 21, 2018, 10:39:37 AM
Ah, dat is duidelijk. Maar 900 euro is toch wel heel duur voor een particuliere 'rommelaar'.
Ik probeerde of ObsMapp ook voor waarnemingen in de directe omgeving te gebruiken is. Die zijn vaak niet voor waarneming.nl geschikt, dat zou naar mijn idee het systeem wel erg vervuilen. (25 meldingen van een huismus lijkt me niet de bedoeling.) Ik zal dus voor dit soort zaken terug moeten naar het papieren notitieboekje :-)

juist wel!
Dat is geen vervuiling, maar verrijking! Heeft bijvoorbeeld veel meer waarde dan 100en waarnemingen van een en dezelfde zeer zeldzame vogel...
je weet nooit waar dit soort data later voor gebruikt kan worden, dus graag invoeren.
grtjes,
Folkert
--
"This is like deja vu all over again."
Yogi Berra