Hoofdmenu

Levenslijst

Gestart door JRoosma, oktober 22, 2005, 23:43:52 PM

Vorige topic - Volgende topic

JRoosma

Hoe kan ik het beste soorten invoeren voor mijn levenslijst?  Sommige soorten heb ik jaren geleden gezien en die zijn toch moeilijk weer te zien, maar ik wilde ze wel op mijn levenslijst hebben omdat ik waarneming.nl  ook gebruik voor mijn eigen statistieken, de locatie weet ik nog wel maar de data vallen buiten de tijd dat waarneming. nl in de lucht is ( misschien zelfs buiten de tijd dat er uberhaupt iets ingevoert kon worden op internet) . Ik kan wel vannallles in gaan voeren maar daardoor word de betrouwbaarheid van de data er niet beter van...iemand suggesties? Groeten Jaring  
Jaring Roosma

RWester

Hallo,

Ik wil dit toevallig ook net gaan doen heb dus dezelfde vraag. Kan ik zonder problemen iets invoeren uit bijvoorbeeld 1986?

Met vriendelijke groet,

Remco Wester
VWG Nijmegen
Met vriendelijke groet,

Remco Wester


Jord

#2
Tuurlijk!
Je kunt toch gewoon de datum wijzigen bij het invoeren van een waarneming? Er staan wel oudere waarnemingen dan 1986 op waarneming.nl!

Succes ermee!
Jord Ingenbleek

www.waarneminghoorn.nl

RWester

Zo, zit nu op een derde van m'n waarnemingen, heb er in een paar dagen tijd 1000 ingeragd! Nog 2000 te gaan en dan is de achterstand redelijk weg :D

Met vogelende groet,

Remco Wester
Met vriendelijke groet,

Remco Wester


BWoets

Je kan alle data's uit het verleden invoeren.
Als je je waarnemingen maar wel invoert met een correcte datum (zeker in het geval van CDNA-soorten).
Met vriendelijke groet,
Bob Woets

hiskodevries

en bsp soorten ! en fenologisch gevoelige soorten !

Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

RWester

Ik voer altijd ff een controle-ronde uit nadat ik waarnemingen heb ingevoerd uit het verleden. Check op datum, plek etc.

D'r kwam ook nog een oud waarnemingen-boekje boven water. Ik mag nog even verder  :D

Met groet,

Remco Wester
Met vriendelijke groet,

Remco Wester


JRoosma

Ik bedoelde meer dat ik vroeger ook soorten heb gezien waarvan ik de precieze datum niet meer van weet, of de exacte locatie maar die ik voor mijn eigen levenslijst wel wil invoeren om het voor mijzelf overzichtelijk te houden. ( Het zijn geen CDNA-soorten, maar wel zeldzame soorten die ik dit jaar bv niet gezien heb en misschien volgend jaar ook niet..)
Bijvoorbeeld ik heb sinds ik mijn soorten via waarneming.nl bijhoud nog geen Zwarte Specht gezien  :unsure:  maar de voorgaande jaren wel. Is er een manier om deze soorten wel in te vullen? Ik wil dus niet zomaar iets invullen, zodat deze site "vervuild" wordt met onzekere waarnemingen. Het gaat niet om beoordeel soorten! maar puur voor mijn eigen Levenslijst.
Jaring Roosma

RWester

Hoi Jaring

Ik denk dat je in je laatste zin het probleem al een beetje aangeeft. Ik persoonlijk ben niet voor het zomaar invullen van data en locaties.

Mocht je het persé willen dan zou je bijv misschien nog wel als je de maand weet én de exacte locatie van bijv Zwarte Specht, er voor kunnen kiezen om het midden van de maand te nemen.
Daarnaast vind ik eigenlijk dat je zo'n waarneming op onzeker moet zetten, omdat iets niet klopt aan je waarneming. Zeker bij, zoals Hisko al aangeeft...

Citeeren bsp soorten ! en fenologisch gevoelige soorten !

...ligt dit als gezegd gevoelig. BSP betreft dus geen CDNA-soorten, maar wel bijzondere.

Een keer gaan zoeken naar zo'n vogel lijkt me beter dan 'zomaar' iets invoeren, hoe spijtig ook.
Met vriendelijke groet,

Remco Wester