wit, wormachtig gedierte, getijdengebied Maasvlaktestrand

Gestart door Germa, april 24, 2018, 21:20:13 PM

Vorige topic - Volgende topic

Germa

Vandaag kwamen mijn kleindochter en ik dit tegen op het Tweede Maasvlaktestrand.
Even dacht ik dat het een viezigheidje was dat in de vuilnisbak thuishoort, maar bij nadere bestudering zagen we dat het leefde en zichzelf langzaam maar zeker aan het ingraven was in het zand, aldaar.
En nu zijn we bijzonder benieuwd wat voor borstelworm? dit is, zelfs dat het een borstelworm kan zijn is voor mij een wilde gok.
En ik wil zo graag met mijn kleindochter delen, wat het nu is, dat we samen toch ietwat hebben staan 'begriezelen'.
Het hele gevaarte was zo'n damespink groot.

Margreet Kwh

Bijzonder beestje! Ik meen aan de kopkant twee zwarte kaken te zien, zoals van een insekt; verder ziet het eruit als een larve. Wie weet meer?
met vriendelijke groet, Margreet Kouwenhoven

Ton van Haaren

Een polychaeten worm der familie Nereididae. Mogelijk Alita virens maar niet zeker.
Met vriendelijke groet
Ton

"There's a fine line between fishing and just standing on the shore like an idiot."
-Steven Wright-

Germa

Als ik dat voor mezelf vertaal, kom ik uit op een zeeduizendpoot uit de klasse borstelwormen, mogelijk de soort alitta virens

Inmiddels heb ik wat meer foto's van dat dier bekeken en dat zou zomaar eens kunnen kloppen, als ik die foto's vergelijk met wat ik gezien heb  aan zee.
Dank voor de determinatie!