Graag advies (Prunus ?)

Gestart door rapunzel, april 20, 2018, 16:56:02 PM

Vorige topic - Volgende topic

rapunzel

Ik zou graag willen weten welke soort dit is
Het betreft deze waarneming
https://waarneming.nl/waarneming/view/155050886
Plant onbekend - Plantae indet. gezien op 2018-04-20 Purmerend - Purmer-Zuid
Foto's:




Het lijkt me wortelopschot van een prunus-achtige, dat daar veelvuldig onder de aangeplante bomen voorkomt

bij voorbaat dank Koos Ballintijn
Koos Ballintijn

Sipke Gonggrijp

Met streetview kom je een eind. Pyrus calleryana, bijna altijd met wortelopslag dus geen zaailingen en gelieve niet in te voeren?! ;)

rapunzel

Citaat van: Sipke Gonggrijp op april 20, 2018, 17:57:41 PM
Met streetview kom je een eind. Pyrus calleryana, bijna altijd met wortelopslag dus geen zaailingen en gelieve niet in te voeren?! ;)
Ik de naam veranderd, zal de waarneming weghalen, maar de opmerking over streetview begrijp ik niet. Graag daarom wat toelichting.
M.vr.gr.
Koos
Koos Ballintijn

Rien Ondersteijn

Ik kan me ook niet voorstellen dat men met streetview de moederboom kan determineren...
Groene groe[n]tjes.Rien.

Sipke Gonggrijp

@Koos met google heb je de functie streetview waarbij de straat in dimensie kunt bezoeken en dus kunt zien in dit geval wat voor laanbomen er staan.
Citaat van: Rien Ondersteyn op april 20, 2018, 19:05:46 PM
Ik kan me ook niet voorstellen dat men met streetview de moederboom kan determineren...
@Rien, dat in veel gevallen wel maar zeker niet altijd.
Deze sierpeer wordt veel aangeplant en maakt altijd wortelopslag.
Als je een ander idee hebt hoor ik het graag. ;D

Rien Ondersteijn

Sipke : tis en blijft bijzonder dat we via Streetview zelfs sommige planten in de tuinen kunnen bekijken !
Maar om een waarneming die via Obsmap met een afwijking van 25 meter wordt ingevoerd later via Streetview te bekijken[met óok kans op afwijking bij t herinvoeren] én te benoemen vind ik nogal gedurfd ... Maar ...
Ik denk dat je gelijk hebt ...!
Ik heb ook gekeken en ik meen ook Pyrussen te zien met zijn smalle kegelvorm.
Groene groe[n]tjes.Rien.

rapunzel

Ik heb ook op streetview gekeken, maar ben niet deskundig genoeg om op grond van die foto´s tot een soort te besluiten.
Gr.
Koos
Koos Ballintijn