Na resetten Apple alle waarnemingen in I-obs kwijt! Oplossing mogelijk?

Gestart door bruijsten, maart 12, 2018, 16:03:29 PM

Vorige topic - Volgende topic

bruijsten

Ik kreeg op vogelreis in West-Afrika mijn werk I-Phone niet meer opgestart (1 maart 2018), daarna met mijn privé Samsung met Obsmapp verder gegaan met invoeren van waarnemingen. Nu terug op het werk kreeg ik de I-phone wel weer aan de praat, maar moest ik via Apple mijn telefoon terugzetten naar de laatst gemaakte reservekopie, was op 21 feb. Heb ik gedaan zonder me te realiseren dat daarmee alle in I-Obs ingevoerde waarnemingen tussen 21 feb en 1 maart (honderden!) verdwenen zijn! Ik had de waarnemingen nog niet geüpload, stonden alleen op de telefoon. Is er een manier om die waarnemingen toch weer terug te krijgen? Zou ik heel erg blij mee zijn (zwaar understatement).

Groet, Pieter Bruijsten

Sjaak Schilperoort

iObs bewaart alles wat je invoert op je phone. De beste manier om je waarnemingen veilig te stellen is om ze regelmatig te verzenden. Als dat niet gaat, maak dan regelmatig een backup van je phone. Alle gegevens en instellingen van alle apps worden dan bewaard. Maar als je je phone wist zonder backup te maken ... pijnlijk, maar ik ben bang dat de gegevens weg zijn en dat daar nu niets meer aan te doen valt.

bruijsten

Dag Sjaak, dank voor je reactie. Ik ben in de veronderstelling dat ik mijn gegevens niet gewist heb, maar dat ik de telefoon heb teruggezet naar een eerdere reservekopie omdat ik 'm anders niet meer opgestart kreeg. Nou ben ik een relatieve leek wat betreft iPhones, maar betekent dit terugzetten naar een eerdere reservekopie dat ik inderdaad de gegevens die er later zijn opgezet, gewist heb?
Groet, Pieter Bruijsten