Hoofdmenu

Verdwaald ?

Gestart door yvonne, december 26, 2005, 15:02:05 PM

Vorige topic - Volgende topic

yvonne

Weet iemand toevallig wat dit soort vogel is, ben erg benieuwd.
Trof hem bij ons op het woonhart in een struik aan.
Vreemde vogel

RWester

Ik zie alleen 'user posted image'
Met vriendelijke groet,

Remco Wester


RWester

Met vriendelijke groet,

Remco Wester


RWester

Japanse Nachtegaal, veelgehouden kooivogel in Nederland: Kabaal en druktemaker, maar kan mooi zingen.
Met vriendelijke groet,

Remco Wester


Thijs Fijen

nou ja, zeer zeker zelfs :P
Thijs Fijen

-Arthy-

die zijn 150 euro per stuk.
Bij Ranzijn in Zaandam was er 1 ontsnapt.
Rick Gevers

RWester

Citeerdie zijn 150 euro per stuk

150 EURO DE STUK??? (330 gulden!!!) Als ik dat had geweten, had ik mijn buiten-waarnemingen wel even geïncasseerd....  
Met vriendelijke groet,

Remco Wester


RWester

CiteerMorgenochtend ga ik naar het plekje terug om hem te vangen..... niet voor het geld maar waarschijnlijk komt hij anders de winter niet door...

Heb je gelijk in! Heb het zelf gedaan door bijv gaaskrat op z'n kop te zetten met aan een kant een houtje met lang touw er aan er tussen, zodat ie schuin komt te staan. Wat meelwormen (zijn ze gek op!) in een bakje in het midden er onder en als de vogel eronder zit houtje wegtrekken, zodat val dichtklapt.

CiteerMocht ik hem verkopen allebei de helft Remco (haha) 

Goh, da vin'k schappelijk! Maar misschien leuker om beestje zelf te houden. Ze kunnen mooi zingen (wél een redelijke grote kooi scoren), maar ze kunnen ook luidruchtig zijn.
Met vriendelijke groet,

Remco Wester


laatvlieger

#8
willen jullie de reacties hier misschien verwijderen? Ik ben bang dat dit zal leiden tot het illegaal vangen van vogels.. we kunnen op het moment niet voorzichtig genoeg zijn

Ook al is het grappig en goed bedoeld we kunnen niet voorzichtig genoeg zijn!


(ik heb trouwens per ongeluk op report gedrukt bij het laatste bericht...  met een bericht erbij.. bedenk me nu dat dit misschien niet bij de administrators van dit forum terecht kan komen???)
Groet,

Wouter Teunissen


Mijn Weblog: http://birdboredom.blogspot.com/

Northwinds

Hmm, lijkt me dat stropers echt niet zitten te wachten op vangmethodes die ze op dit forum kunnen opdoen....
Die kennen hun trucjes wel.
En of dit berichtje nou andere mensen op een idee brengt, kom op  ^_^  

-Arthy-

Zo'n japanse nachtegaal valt niet te vangen.
Tenminste, niet als ie gezond is. Die beesten zijn RAZEND snel. Duurt zeker een half uur om het te vermoeien, dan maak je een kans om em te vangen.
Maar dit beestje heeft het vast koud en is vast verzwakt!
Rick Gevers

RWester

A ) Genoemde vangmethode is een lachertje voor stropers, die halen eerder de plekken van de site vandaan.

B  Ik heb zo vroeger in m'n tuin in Enschede ook ontsnapte vogels weer gevangen, van Valkparkiet tot Japanse Nachtegaal tot Zebravink. Je hoeft met zo'n (kleine) klapval niet te vermoeien, alleen houtje snel genoeg wegtrekken, maar dat lukt altijd wel.  
Met vriendelijke groet,

Remco Wester


yvonne

Wat Wouter zegt zit wel wat in... alleen hoe kan ik in het geheel het bericht verwijderen, zie nergens een optie daarvoor.

Weet iemand hoe dit gaat?

Bedankt voor alle reactie's

RWester

Dat valt in dit geval wel mee Yvonne, voor dat soort lui is het véél interessanter om plekken van Goudvink, Putter, Pestvogel, Sijsjes, enz te weten.
En hun vangmethode is echt wel anders dan hier gesteld en die ene Japanner zal hun een worst wezen.
Mochten ze die écht willen dan jatten die naarlingen bij hun 'collega's' wel de kooi leeg, zoals je af en toe leest. Ik heb er geen moeite mee om dit onderwerp te laten staan.
Met vriendelijke groet,

Remco Wester


yvonne

Gelukkig dan maar Remco! kon al niet slapen van al die comotie, ben trouwens vanmorgen naar de plek de onheils gaan kijken maar de vogel was algevlogen, aan de ene kant gelukkig maar anders had ik hem zelf verzorgd.

Bedankt


Toine

Mooie vogeltjes hoor, japanse nachtegalen, maar dit beestje ziet er inderdaad wel wat versuft uit, jammer dat ie al gevlogen was!