Geavanceerd zoeken  

Nieuws:

Pagina's: [1]   Omlaag

Auteur Topic: Op zoek naar goede camera voor vogel fotografie  (gelezen 265 keer)

sannekleinsma

• Member
Op zoek naar goede camera voor vogel fotografie
« Gepost op: april 17, 2018, 09:57:39 am »

Hoi allemaal,

Ik ben sinds een paar jaar graag aan het vogelspotten en ook fotograferen, maar ik heb nog niet echt een super geschikte camera hiervoor. Ik heb al even bij Nikon gekeken, omdat dit toch wel een merk is waar ik graag mee werk, maar ik zit er niet persé aan vast. Ik wil eigenlijk voornamelijk de foto's ook kunnen gebruiken voor drukwerk en promotiewerk. Ik heb al posters laten drukken hier, en ben daar erg tevreden over, maar de kwaliteit van m'n foto's kan echt beter! Hoop dat jullie goede tips hebben  :blink:
Groet,

Sanne Kleinsma

Jacob Molenaar

• Member
  • Wil je het of niet, natuur boeit!
Re: Op zoek naar goede camera voor vogel fotografie
« Reactie #1 Gepost op: april 17, 2018, 12:14:57 pm »

Bij zulke vragen is het altijd van belang om te weten wat je budget is en waar je naar op zoek bent.
Bij een budget onder de €1000 kun je eens kijken naar de Nikon P900, met een megazoom van 83x optisch. Dit is natuurlijk erg handig bij het fotograferen van vogels, maar uiteindelijk is de kwaliteit van zo'n camera natuurlijk niet zo goed als die van een spiegelreflex.
Als je een wat groter budget hebt zou ik eens kijken naar een spiegelreflex, bijvoorbeeld de Nikon D500.
Een andere optie is nog een systeemcamera, alleen dan zou ik naar andere merken gaan kijken, bijvoorbeeld Olympus of Fujifilm.
Groeten van Jacob Molenaar.
Levenslijst vogels 394 soorten.

'The reason birds can fly and we can't is simply because they have perfect faith, for to have faith is to have wings.'

sannekleinsma

• Member
« Reactie #2 Gepost op: april 17, 2018, 13:49:49 pm »

Bedankt voor je reactie Jacob, en je hebt helemaal gelijk! Dat had ik even moeten vermelden. M'n budget is max. €2500,- dus ik zat zeker ook aan een spiegelreflex te denken. Systeemcamera's ben ik eigenlijk niet bekend mee, ik zal me er even in inlezen! In ieder geval super bedankt voor de tips!
Groet,

Sanne Kleinsma

H.J. Tromp

• Member
« Reactie #3 Gepost op: april 17, 2018, 16:51:47 pm »

En vergeet de lens niet, minstens zo belangrijk als de camera.
Overigens: ik heb prima ervaringen (niet alleen ik) met https://www.camera-tweedehands.nl. Zit in Waardenburg. Onlangs een schitterende Nikon Nikkor AF-S 300mm F4E PF ED VR bij hem gekocht en het is een supermooie lens voor alzijdig gebruik. Een 80-400 ervoor ingeruild; de 300 kan meer dan de andere op 400. Ik wil geen zoom meer vanwege vuilrisico en bovendien had ik 'm bijna altijd op 400.
« Laatst bewerkt op: april 17, 2018, 16:56:34 pm door H.J. Tromp »
Met vriendelijke groet,
H.J. Tromp

sannekleinsma

• Member
« Reactie #4 Gepost op: april 19, 2018, 11:06:38 am »

Ik voel me nu wel echt een beginner nog :rolleyes: maar ben heel blij met de tips! Waardenburg is wel een eind weg, dus ik zal eerst even kijken naar tweedehands zaken in de buurt. Maar naar tweedehands opties kijken is wel een goed idee! Ik neem jullie tips mee naar de camerashop, dan kan ik daar nog wat extra advies inwinnen  :duim:
Groet,

Sanne Kleinsma
Pagina's: [1]   Omhoog

Pagina opgebouwd in 0.058 seconden met 20 queries.