Onbekende nachtvlinder (help)

Gestart door siestheday, april 10, 2018, 21:33:41 PM

Vorige topic - Volgende topic

siestheday

Help! Zit met een vlinder die ik niet kan thuisbrengen. Gedroeg zich overigens meer als een kever. Wie kan me helpen? Lukt me namelijk niet om 'm in te voeren zonder een familie te noemen. Foto lukt hier ook niet.  :-[

Groet, David.
David Sies

gbeersma

#1
David, wat je in zo'n geval het beste kunt doen is de vlinder gewoon invoeren met als naam 'macronachtvlinder onbekend' of  'micronachtvlinder onbekend' en hem vervolgens via het forum laten determineren. Weet je niet of het een macro- of micronachtvlinder is dan kies je gewoon 1 van de 2 en hoor je wel of het topic verplaatst moet worden. Kom je er toch niet uit, laat het dan hieronder nog even weten (op 'reageer' drukken en je vervolgvraag stellen). Succes!

Ik zie nu ook dat dit je eerste schreden zijn op het pad van waarneming.nl en het forum. Welkom! 
Vriendelijke groeten, Gerard Beersma

https://waarneming.nl/users/104779/photos/?

siestheday

Dank voor je snelle reactie. Heb m ingevoerd zoals aangegeven. Wel mijn eerste kennismaking met het forum niet met waarneming.nl (naam daar David Sies) daar probeer ik zo goed en zo kwaad al een tijdje wat aan te leveren :) Ben zeer benieuwd wat ik precies heb gezien. Groeten, David
David Sies

Daniël_Muilwijk

Met vriendelijke groeten, Daniël Muilwijk

cranefly

Hoi David, welkom op het forum.
Als je bij je waarneming ''Determineren via het forum' kiest, worden de foto's en alle informatie hier meteen voor iedereen zichtbaar.

De vlinder is een micro, nl. het vrouwtje van de Voorjaarskortvleugelmot.

Vriendelijke groeten,
Reindert van Eekelen

siestheday

Ah top! Bedankt Reindert. Heb dit vlindertje voorbij zien komen in mijn zoektocht, maar niet gelet op de foto's van het vrouwtje. Realiseer me nu (de foto's bekijkend) dat ik op een halve meter afstand ook een mannetje heb gezien. Heb die dus met foto ook maar bij de waarneming gevoegd. Ik kan met een gerust hart weer verder struinen. Goede tips hierboven over het invoeren. Dank!
David Sies

Ben Kruijsen

en het is goed gebruik elk topic met je eigen naam te ondertekenen. Kies daarvoor Forum (rechtsboven) en daarna Profiel. Dan kun je een handtekening toevoegen die steeds verschijnt bij elke post.
Welkom op het forum.