Geavanceerd zoeken  

Nieuws:

Pagina's: [1]   Omlaag

Auteur Topic: Hebben jullie ook zulke leuke vogels in de tuin?  (gelezen 324 keer)

hildat64

• Member
Hebben jullie ook zulke leuke vogels in de tuin?
« Gepost op: april 09, 2018, 09:35:53 am »

Hallo,

Naast de gewone tuinvogels zoals de kool en pimpelmees, vink, roodborst, merels en lijsters, hegge, ring en huismussen, zitten er ieder voorjaar weer "vreemde" vogels hier in de tuin. De afgelopen dagen heb ik de blauwborst ♂ de zwarte roodstaart ♂ en ♀, de roodborsttapuit ♀ en ♂en een groepje beflijsters in de tuin gehad.
De zwarte roodstaarten zitten al een paar weken in de tuin, het lijkt er op dat ze hier willen gaan broeden. Het vrouwtje wordt echter steeds de tuin uitgejaagd door de roodborst, dan wel de roodborst wil de zwarte roodstaart het hof maken  ;)

Hebben jullie ook zulke leuke vogels in de tuin

Groetjes, Hilda

erikwouda

• Member
    • Vogelaar, maar ook grafisch ontwerper
Re: Hebben jullie ook zulke leuke vogels in de tuin?
« Reactie #1 Gepost op: april 11, 2018, 10:56:57 am »

Een groepje beflijsters?! Wat voor tuin heb jij?! Mijn spannendste zijn grote barmsijs en bonte vliegenvanger.
Vogelaar, maar ook grafisch ontwerper
http://novalijn.nl

hildat64

• Member
« Reactie #2 Gepost op: april 11, 2018, 12:21:29 pm »

Mijn tuin grenst zo ongeveer aan het NP Lauwersmeer, deze is hemelsbreed ongeveer 3 kilometer verderop. Huis en tuin liggen rondom in landbouwgrond en weiland. Tuin is erg groot en een beetje verwilderd op sommige plekken en ik heb veel takkenwallen struiken en bomen. Zondagmorgen streek er een groepje van 5 beflijsters even neer, paar minuten toen vlogen ze weer verder.
Barmsijzen heb ik nog nooit gezien hier, bonte vliegenvanger ook niet. Wel heb ik ieder een jaar een broedpaar grauwe vliegenvangers. Prachtig gezicht wanneer de jongen vliegles krijgen.
Vanmorgen de zwarte roodstaart ♀ nog weer gezien, zo leuk om een beetje naar buiten te koekeloeren als ik vrij ben.
« Laatst bewerkt op: april 11, 2018, 12:27:41 pm door hildat64 »

erikwouda

• Member
    • Vogelaar, maar ook grafisch ontwerper
« Reactie #3 Gepost op: april 15, 2018, 10:23:16 am »

Ah, jij woont lekker landelijk. Ik in een stad aan de rand van een park. Voor Utrecht (stad) woon ik erg groen.
Vogelaar, maar ook grafisch ontwerper
http://novalijn.nl
Pagina's: [1]   Omhoog

Pagina opgebouwd in 0.065 seconden met 19 queries.