Hoofdmenu

Opstarten ObsMapp

Gestart door frankaroos, april 03, 2018, 18:21:01 PM

Vorige topic - Volgende topic

frankaroos

Ter info. ObsMapp 7.18.1 start trager op dan ObsMapp 7.17.5. Dit is een trend met iedere update (upgrade?).

Ik ben echt niet van plan om omwille van het invoeren van een paar vogeltjes weer een zwaardere smartphone te kopen, die dan vervolgens weer door zwaardere applicaties wordt volgeplempt.

Wanneer stopt de ontwikkeling van ObsMapp eens met "walking down fancy boulevard"?  ;D

Bart van Hoogstraten

Citaat van: frankaroos op april 03, 2018, 18:21:01 PM
Ter info. ObsMapp 7.18.1 start trager op dan ObsMapp 7.17.5. Dit is een trend met iedere update (upgrade?).

Ik ben echt niet van plan om omwille van het invoeren van een paar vogeltjes weer een zwaardere smartphone te kopen, die dan vervolgens weer door zwaardere applicaties wordt volgeplempt.

Wanneer stopt de ontwikkeling van ObsMapp eens met "walking down fancy boulevard"?  ;D

Start hij telkens opnieuw trager op of alleen bij de eerste keer van de nieuwe versie? En welke versie Android heb je?
Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/

frankaroos

#2
Citaat van: Bart van Hoogstraten op april 03, 2018, 18:53:16 PM
Citaat van: frankaroos op april 03, 2018, 18:21:01 PM
Ter info. ObsMapp 7.18.1 start trager op dan ObsMapp 7.17.5. Dit is een trend met iedere update (upgrade?).

Ik ben echt niet van plan om omwille van het invoeren van een paar vogeltjes weer een zwaardere smartphone te kopen, die dan vervolgens weer door zwaardere applicaties wordt volgeplempt.

Wanneer stopt de ontwikkeling van ObsMapp eens met "walking down fancy boulevard"?  ;D

Start hij telkens opnieuw trager op of alleen bij de eerste keer van de nieuwe versie? En welke versie Android heb je?

Hij/zij start bij elke update/upgrade consequent trager bij elke opstart. Ik houd dit al zo'n jaar in de gaten want dat volhangen van een kerstboom zint me niks. (Ik houd niet van open-ended projecten)

Android 4.4.2

(Terzijde: Gek genoeg is de GPS-fix bij zomertijd verbeterd, terwijl dat zogenaamd ook aan Android lag, maar ik heb sinds het probleem nooit een update van Android gehad)

Bart van Hoogstraten

Citaat van: frankaroos op april 03, 2018, 19:01:58 PM
Citaat van: Bart van Hoogstraten op april 03, 2018, 18:53:16 PM
Citaat van: frankaroos op april 03, 2018, 18:21:01 PM
Ter info. ObsMapp 7.18.1 start trager op dan ObsMapp 7.17.5. Dit is een trend met iedere update (upgrade?).

Ik ben echt niet van plan om omwille van het invoeren van een paar vogeltjes weer een zwaardere smartphone te kopen, die dan vervolgens weer door zwaardere applicaties wordt volgeplempt.

Wanneer stopt de ontwikkeling van ObsMapp eens met "walking down fancy boulevard"?  ;D

Start hij telkens opnieuw trager op of alleen bij de eerste keer van de nieuwe versie? En welke versie Android heb je?

Hij/zij start bij elke update/upgrade consequent trager bij elke opstart. Ik houd dit al zo'n jaar in de gaten want dat volhangen van een kerstboom zint me niks. (Ik houd niet van open-ended projecten)

Android 4.4.2

(Terzijde: Gek genoeg is de GPS-fix bij zomertijd verbeterd, terwijl dat zogenaamd ook aan Android lag, maar ik heb sinds het probleem nooit een update van Android gehad)

Dat trager opstarten bij een upgrade komt omdat hij aan het upgraden is (Nieuwe versie downloaden en installeren). Als de upgrade eenmaal voor mekaar is gaat het gewoon weer van een leien dakje. Ik houd trouwens heel erg van warme verse appelmoes zonder suiker  ;)

PS Voor bejaarden is er trouwens speciaal een versie ObsMapp Vintage (Maar dan moet je wel een oudere telefoon aanschaffen dan je nu hebt): https://play.google.com/store/apps/details?id=vintage.obsmapp
Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/

frankaroos

Citaat van: Bart van Hoogstraten op april 03, 2018, 21:21:09 PM
Dat trager opstarten bij een upgrade komt omdat hij aan het upgraden is.

Uiteraard, maar dat is hier niet aan de orde. Elke nieuwe versie wordt gewoon trager.