Hoofdmenu

Knobbelzwaan P924

Gestart door GerardW, april 05, 2018, 20:16:25 PM

Vorige topic - Volgende topic

GerardW

Vandaag heb ik een knobbelzwaan afgelezen met de code P924. Het trekstation dat erbij hoort kon ik niet aflezen. Is dit gewoon een Nederlander (in te voeren als P924P924 via GRIEL?)

https://waarneming.nl/waarneming/view/150381645

Rijswijk †

#1
Het zijn in elk geval ringen waar je waarschijnlijk vaak niet zo gek veel mee kan......
Groet, Minke.

mgieskens

Citaat van: GerardW op april 05, 2018, 20:16:25 PM
Vandaag heb ik een knobbelzwaan afgelezen met de code P924. Het trekstation dat erbij hoort kon ik niet aflezen. Is dit gewoon een Nederlander (in te voeren als P924P924 via GRIEL?)
De invoer in Griel waar jij op doelt zijn voor zover ik weet ringen met 2 letters gevolgd door 2 cijfers, zonder strepen of iets dergelijks ertussen.
Maar misschien dat er nog andere projecten in omloop zijn.
Michèl Gieskens
Haagse Vogelbescherming - www.haagsevogels.nl

Een mens gelooft niet wat hij ziet, maar ziet wat hij gelooft

mgieskens

Citaat van: Rijswijk op april 05, 2018, 20:33:30 PM
Het zijn in elk geval ringen waar je waarschijnlijk vaak niet zo gek veel mee kan......
Waarom zou je er niet zo gek veel mee kunnen. De ring is goed afleesbaar en lijkt me ook geen kwekersring of zo.
Het is een metalen ring, dus aan cr-birding.org kom je denk ik niet ver, maar er zijn vast nog wel mensen beter op de hoogte van knobbelzwaan projecten en ringen.
Michèl Gieskens
Haagse Vogelbescherming - www.haagsevogels.nl

Een mens gelooft niet wat hij ziet, maar ziet wat hij gelooft

Cygnus

Het is inderdaad een Nederlandse ring, te herkennen aan de uitzonderlijk slechte afleesbaarheid in vergelijking met zwanenringen uit andere landen (is al zo sinds dit type ring circa 30 jaar geleden werd ontwikkeld). De inscriptie is niet P924 maar 924P. Deze code staat 2 keer op de ring, dus achter elkaar geschreven 924P 924P. In te voeren in Griel als Arnhem 924P924P.
Met vriendelijke groeten,
Trinus Haitjema

mgieskens

Kreeg soortgelijk antwoord van Mark Zevenbergen.
Moet dus inderdaad 924P924P zijn in Griel.
Michèl Gieskens
Haagse Vogelbescherming - www.haagsevogels.nl

Een mens gelooft niet wat hij ziet, maar ziet wat hij gelooft

GerardW

Bedankt voor de antwoorden! Invoeren is gelukt en heb de terugmelding binnen.