Bleek Blauwtje Spanje?

Gestart door Mark Wassenaar, april 01, 2018, 15:31:21 PM

Vorige topic - Volgende topic

Mark Wassenaar

Wie kan zeggen of dit klopt? Deze in de zomer in de Pyreneeën van noord Spanje gezien

caliprobola

Citaat van: Mark Wassenaar op april 01, 2018, 15:31:21 PM
Wie kan zeggen of dit klopt? Deze in de zomer in de Pyreneeën van noord Spanje gezien
Vooral jij kan zeggen of het klopt dat je deze vlinder afgelopen zomer in het noorden van Spanje hebt gezien, maar ik vermoed dat dat niet echt de vraag is die je wou stellen.

Of het een bleek blauwtje is, is moeilijk met 100% zekerheid te zeggen in een gebied waar de verspreidingsgebieden van 3 sterk gelijkende soorten elkaar overlappen. Op uiterlijk zou ik zeggen van wel maar exacte locatie & hoogte zijn in dit geval zeker zaken die behulpzaam zijn bij determinatie. De vlinder achteraan op de foto is trouwens een zuidelijk staartblauwtje Cupido alcetas.

Rayan Majoor

Citaat van: caliprobola op april 01, 2018, 22:32:26 PM
Citaat van: Mark Wassenaar op april 01, 2018, 15:31:21 PM
Wie kan zeggen of dit klopt? Deze in de zomer in de Pyreneeën van noord Spanje gezien
Vooral jij kan zeggen of het klopt dat je deze vlinder afgelopen zomer in het noorden van Spanje hebt gezien, maar ik vermoed dat dat niet echt de vraag is die je wou stellen.
;D
Mvg Rayan Majoor

Wil je meer zien van mijn uit de hand gelopen hobby, kijk dan eens op www.LepiSpot.nl

Mark Wassenaar