iObs 4.0: punt- en transecttellingen

Gestart door Sjaak Schilperoort, maart 18, 2018, 15:55:58 PM

Vorige topic - Volgende topic

Sjaak Schilperoort

Met iObs 4.0 kun je straks ook punt- en transecttellingen invoeren. Het ontwikkelwerk hiervoor is afgerond, en de beta-test gaat beginnen. Deze nieuwe versie van iObs zal ook ondersteuning bieden voor de nieuwe schermindeling van de iPhone X.

Sjaak Schilperoort

Sinds vandaag is versie 4.0 van iObs voor iedereen beschikbaar. Dit is een belangrijke update, want naast verschillende andere verbeteringen zijn in deze versie ook route- en punttellingen beschikbaar.

Door je waarnemingen als onderdeel van een punt- of routetelling in te voeren worden je waarnemingen nóg waardevoller omdat er tegelijk informatie wordt opgeslagen over zoektijd, loopsnelheid, afwezigheid van soorten, detectie-afstand, enz. Waar en hoe lang je telt kies je zelf. Na afloop van een telling vraagt de app of je alle soorten en/of alle exemplaren van een soortgroep noteerde. Lijstjes waarbij alle exemplaren van alle soorten genoteerd werden, zijn de crème de la crème van natuurinformatie.

Je vindt deze functie onder het nieuwe menu-item 'Tellingen'

Michiel Poolman

Hoi Sjaak,

Werkt goed! Vroeg me alleen af hoe ik de routes verzend zodat ik het uiteindelijk als KLM op
Laptop/Google earth heb staan. Heb het nog niet verzonden maar in webobs kan je het apart naar je mail sturen, hoe werk het met IObs? Heb geen aparte optie er tussen zien staan en ben bang dat ik m'n routes kwijt ben als ik het op normale manier verzend...

Bedankt alvast!

Groet
Michiel
Met Vriendelijke Groet: Michiel

Sjaak Schilperoort

Citaat van: Michiel Poolman op mei 04, 2018, 18:59:08 PM
Werkt goed! Vroeg me alleen af hoe ik de routes verzend zodat ik het uiteindelijk als KLM op
Laptop/Google earth heb staan. Heb het nog niet verzonden maar in webobs kan je het apart naar je mail sturen, hoe werk het met IObs? Heb geen aparte optie er tussen zien staan en ben bang dat ik m'n routes kwijt ben als ik het op normale manier verzend...

Hoi Michiel, mooi! Na upload kun je de afgelegde route terugvinden onder "Mijn transecten" op de site. Als je een transect opent kun je vervolgens de KML ophalen.