Insecteneter Botswana

Gestart door edokreuzen, maart 18, 2018, 12:00:05 PM

Vorige topic - Volgende topic

edokreuzen

Ik zou graag willen weten welke soort dit is. Het betreft deze waarneming:

https://observation.org/waarneming/view/149620364
Vogel onbekend - Aves indet. gezien op 2017-12-27 Botswana - Makgadikgadi Pans National Park
Foto's:


Toelichting:
Na ruim een uur zoeken - onder meer in onze "Sasol", maar ook op diverse websites op het wereldwijde web - komen wij er nog steeds niet uit. Welke vogel met grijze kop en poten, donkergrijze rug én bovenstaart, snavel van een insecteneter en lichte (witgele?) snorstreep mag dit zijn? Misschien een of andere juveniele babbelaar?

Bij voorbaat dank: Edo Kreuzen.
Pluk de dag én haast u langzaam!!

migratorius

Je was op de goede weg. Ik zou er een (juveniele) Arrow-marked Babbler van maken.

JanHein

edokreuzen

Beste JanHein,

Hartelijk bedankt voor jouw determinatie! Een tamelijk groot nadeel, voor zover je dat zou mogen zeggen (:rolleye:) van onze Sasol: Birds of Southern Africa is, dat van veel vogelsoorten helaas géén tekeningen vermeld staan. Zo ook van de meeste babbelaars. Van de Arrow-marked Babbler staat nog net wél alléén z'n kop getekend, maar daar is het dan ook bij gebleven...

Met vriendelijke groet: Edo.
Pluk de dag én haast u langzaam!!

edokreuzen

Citaat van: edokreuzen op april 06, 2018, 06:48:24 AM
Beste JanHein,

Hartelijk bedankt voor jouw determinatie! Een tamelijk groot nadeel, voor zover je dat zou mogen zeggen (:rolleye:) van onze Sasol: Birds of Southern Africa is, dat van veel vogelsoorten helaas géén tekeningen vermeld staan. Zo ook van de meeste babbelaars. Van de Arrow-marked Babbler staat nog net wél alléén z'n kop getekend, maar daar is het dan ook bij gebleven...

Met vriendelijke groet: Edo.

Ik zie zojuist dat ik in mijn reactie van zo'n twee uur geleden het woord juvenielen heb weggelaten!! Dus moet het zijn: "Een tamelijk groot nadeel, voor zover je dat zou mogen zeggen (:rolleye:) van onze Sasol: Birds of Southern Africa is, dat van veel vogelsoorten helaas géén tekeningen van juvenielen vermeld staan."
Pluk de dag én haast u langzaam!!