Watervleermuis Amsterdamse Waterleiding Duinen AWD 14-3

Gestart door Woestijntapuit, maart 16, 2018, 09:29:16 AM

Vorige topic - Volgende topic

Woestijntapuit

Eergisteren had ik het geluk een foeragerende Watervleermuis overdag te zien en te fotograferen. Zie waarneming.nl 14-3. Ik ben een leek op het gebied van vleermuizen, maar na wat analyse kom ik op deze soort uit (spanwijdte 20-30cm, gedrag, grootte harkpoten, kleur donkerbruine rug, lichte buik, kleine oortjes, etc.), zie mijn 6 gepubliceerde foto's.

Het valt mij op dat de weinige foto's van deze soort de afgelopen jaren vaak niet zijn goedgekeurd.  Er worden er jaarlijks circa 200 geteld op de slaapplaats in de AWD.

Mis ik iets bij mijn determinatie van deze soort? Bedankt voor reactie,

gr. Jan Wierda

Marijn de Weijer

Met vriendelijke groet,

Marijn de Weijer

Rob Koelman

#2
Citaat van: Woestijntapuit op maart 16, 2018, 09:29:16 AMHet valt mij op dat de weinige foto's van deze soort de afgelopen jaren vaak niet zijn goedgekeurd.  Er worden er jaarlijks circa 200 geteld op de slaapplaats in de AWD.

Mis ik iets bij mijn determinatie van deze soort?

Nee hoor, maar vliegende vleermuizen zijn vaak lastig met zekerheid te determineren vanaf foto. Er is gewoon weinig ervaring met het visueel determineren van vliegende vleermuizen.

Watervleermuis lijkt mij overigens correct. Enige alternatief dat ik in dit geval zo gauw kan bedenken is ruige dwergvleermuis.
Met vriendelijke groet, Rob