Omhoogklimmend op Beuk. Te herkennen?

Gestart door Josee, maart 13, 2018, 11:39:44 AM

Vorige topic - Volgende topic

Josee

Het betreft deze waarneming op 2018-03-11 Rotterdam - Kralingsche Bos Grootte ca. 10 à 12 mm
bij voorbaat dank
°¨¨°º~.gevleugelde groet.~º°¨¨°

josée van oers

IngridA

Hallo Josée,
weil sich niemand meldet gebe ich mal einen Tipp ab: Das Tier erinnert mich an eine Sesiidae-Larve.
Vriendelijke groet, Ingrid
(met verontschuldigingen dat ik niet in het Nederlands schrijven kan, zie mijn introductie in m'n eerste bericht.)

Josee

Liebe Ingrid, ich sehe deine hilfreichen Antworten regelmäßig in diesem Forum und heute bin ich der Glückliche. Danke. Es wäre sehr schön, wenn es sich tatsächlich um die Raupe einer Sesiidae handelt. Ich sah vier Raupen auf Fagus sylvatica und habe schon viel gesucht.

Ich sehe hier im Forum, dass Gerard Beersma eine Raupe eingeführt hat, die meiner sehr ähnlich ist. Er hat keine Größe und Pflanze genannt. Ich werde ihn fragen. Nett, wenn wir zur der richtige Name kommen können! Völlig Spaß wenn du recht hast!
°¨¨°º~.gevleugelde groet.~º°¨¨°

josée van oers

Maarten Willems

wespvlinderlarven vind je nooit zo vrijlevend op de stam (bij mijn weten altijd in stam, wortel, ...)
Vriendelijke groet!

Maarten Willems

Josee

Hartelijk dank Maarten voor je reactie. Ja inmiddels heb ik die informatie ook gevonden. Omdat ik begreep dat het niet verder zou komen dan een micro spec, heb ik de waarneming al verwijderd en hier alleen een fotootje teruggeplaatst omdat je nu eenmaal een topic hier niet meer kan verwijderen. Fijne dag gewenst
°¨¨°º~.gevleugelde groet.~º°¨¨°

josée van oers

Rayan Majoor

Een topic kan in principe wel verwijderd worden... ik kan het als admin in ieder geval, maar volgens mij kan degene die het topic gestart heeft het ook.
Mvg Rayan Majoor

Wil je meer zien van mijn uit de hand gelopen hobby, kijk dan eens op www.LepiSpot.nl

Josee

Nee ik kan dat niet, krijg dan de melding: 'Je mag je eigen topics in dit board niet verwijderen.' Als er eenmaal op gereageerd is vind ik dat ook wel logisch. Of bewaren van alle topics door de jaren heen zinvol is daar valt over te discussieren.
°¨¨°º~.gevleugelde groet.~º°¨¨°

josée van oers