Hoofdmenu

Konijnenholen

Gestart door Frans Langelaan, februari 18, 2018, 19:42:05 PM

Vorige topic - Volgende topic

Frans Langelaan


Hallo,
ik loop met het idee om voor een stuk duin in de buurt hier systematisch vers gegegraven (konijnen)holen vast te leggen, met de hoop om aan de hand daarvan terugloop dan wel aanwas van konijnenterritoria naar verloop van tijd inzichtelijk te kunnen maken.

Ik heb sinds kort een smart phone, die zo smart blijkt dat ie bij het fotograferen van een object niet alleen de positie van de fotograaf maar ook de richting en naar het doet aanzien de afstand tot het gefotografeerde object in de plaatsbepaling meeneemt.

Als ik zo dus een vers uitgegraven konijnenhol fotografeer, heb ik meteen de positie daarvan vastgelegd. En als ik de foto daarna upload in iObs heb ik dus een waarneming met gratis daarbij de positie zoals bepaald door de smart phone.

Voorzover ik weet is er geen optie om "konijnenhol" oid in te voeren. Als ik de waarneming nu als konijn invoer, dan ben ik bang dat admins getriggered worden door het feit dat een foto is ingevoerd bij de waarneming, en zullen pogen de waarneming te valideren. Echter er is geen konijn op de foto te zien! Zonde van de tijd van de admin, dus.

Heeft iemand een suggestie om dit toch te kunnen laten werken op 1 of andere manier?
Groet,
Frans.

hiskodevries

(nabij) nest/burcht bij gedrag
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0