Ganskuiken

Gestart door Mark Teeuwen, februari 18, 2018, 19:28:32 PM

Vorige topic - Volgende topic

Mark Teeuwen

Goedeavond,

Kwam vanmiddag onderstaand kuiken tegen.
Liep over een pad langs een leeg akker veld waar me een "pad" opviel dit volgende kwam ik een aantal verenresten tegen van duiven (2stuks) maar ook dit kuiken, ca 20/30 meter verder tegen een boomrand stond een verhoogde zitstoel. Nu reizen er een aantal vragen, op een smalle ondiepe sloot is er geen water in de beurt (1km verder wel) kuiken is (hoogst waarschijnlijk) geen wild geboren Kuiken? En is het te achterhalen wat het is? Wat kunnen de reden zijn vldat ik deze daar tegen kom? Jacht? Of toch bijvoeren/observeren/portograferen van? Roofvogels of toch eerder vossen of iets dergelijks?

Mjah heleboel vragen nav een voor mij hele vreemde waarneming, maar wellicht zijn er andere hier die het regelmatig zien/weten wat het is/betekent.

PS dikke kans dat dit in een ander subtopic hoort maar kon voor men gevoel geen echt passende vinden.

Edit: na de kleine hint van Menno even mijn profiel verander, over het hoofd gezien eerder

Menno

Goeieavond Vetsmurf, (je zal vast wel een voornaam hebben ook??)

dit is inderdaad geen kuiken van een wilde vogel. Soepgans denk ik.
De enige kuikens die ik tot nu toe heb gezien zijn Nijlganzen en Aalscholvers dus deze komt vast bij een boerderij, kweker of wat dan ook vandaan.
De oorzaak blijft gissen, kan door een vogel vervoerd zijn of door een wezel, bunzing, vos en nog vele andere mogelijkheden.
Het verschijnsel van roofvogels fotograferen met lokvoer ken ik niet maar zou me niets verbazen.

Groeten,

Menno van Lopik

https://waarneming.nl/user/view/87046