bosruiter of kleine geelpoot?

Gestart door Stef van Walsum, februari 16, 2018, 11:55:21 AM

Vorige topic - Volgende topic

Stef van Walsum

Ik zou graag willen weten welke soort dit is
Het betreft deze waarneming
https://waarneming.nl/waarneming/view/148525117
Steltloper onbekend - Scolopacidae spec. gezien op 2018-02-15 Berkenwoudsche Hoge Boezem
Foto's:


Toelichting:
Formaat tureluur, staat vrij hoog op felgele poten, geen duidelijke wenkbrauwstreep. Helaas geen camera en vogelsgids bij me. Bij thuiskomst meeste kenmerken alweer vergeten. Twijfel tussen bosruiter en kleine geelpoot.
bij voorbaat dank Stef van Walsum

Rob Koelman

#1
Hieronder een bewerkte uitsnede. Wie durft?...

(kemphaan?)


Met vriendelijke groet, Rob


Rob Koelman

Met vriendelijke groet, Rob

Rob Koelman

Met vriendelijke groet, Rob

Oenanthe

Moeilijk. De waarnemer schrijft: felgele poten. Die zie ik op de eerste foto's ook nog wel maar op de uitsneden zijn ze verdwenen. Dan weet ik het echt niet meer.
Veel succes allemaal,

Maarten Verrips

Robertmeer

Zoals Vincent en Harm al bij de waarneming opmerken, lijkt me dit een hele goede kandidaat Kleine Geelpootruiter. De enige andere optie is Tureluur (en eventueel Grote Geelpootruiter), maar daar lijkt de vogel me te rank voor. Bosruiter, Kemphaan en Witgat kunnen we op basis van deze foto's wel uitsluiten.

Ik zou niet al te veel waarde hechten aan het verdwijnen van het geel op de uitsnedes, dat komt waarschijnlijk door kwaliteitsverlies als je verder inzoomt op de foto's.
Groet,
Robert van der Meer

Lees ook eens mijn weblog: http://robertbirding.wordpress.com/

frankneijts

#7
Een ruiter op lange, ranke poten: dat sluit Kemphaan en Witgat in elk geval uit..
EDIT: Verder eens met Robert ..
Groeten,

Frank

"When logic and proportion have fallen sloppy dead...
Remember what the dormouse said: feed your head!"
Grace Slick in 'White Rabbit'

Jacob Molenaar

Is inderdaad een kleine geelpootruiter (zie DB Alerts)
Groeten van Jacob Molenaar.
Levenslijst vogels 442 soorten, totaal 5000 soorten.

To be at the right moment, at the right place, with the right gear, or not to be, that is the question. B)

migratorius


Stef van Walsum

Bedankt voor de reacties. De vogel is vandaag weer gevonden, blijkt inderdaad een kleine geelpootruiter te zijn, top!


HT

Hinderi Tamminga

"Echte natuurliefhebbers blijven thuis" - JWT