Hoofdmenu

zeldzaamheid

Gestart door jvantoor, januari 14, 2008, 18:46:56 PM

Vorige topic - Volgende topic

grunsven

Dat er een paartje Oehoe's in de ENCI zit is goed bekend. De exacte locatie heb je dan ook wel gevonden als je kwaad wil. Dat is een kwestie van een nachtje posten.

Dat ze moeilijk bereikbaar zijn klopt absoluut. Niet alleen omdat ze op een wand zitten waar je moeilijk bij kunt maar de ENCI wordt ook bewaakt. Er hangen op veel plekken cameras en er rijden bewakers rond. Als je daar rare dingen gaat doen staat er in no-time een mannetje in uniform naast je.
Het lijkt me dan ook terecht dat de andere plekken niet hier beschreven worden maar voor deze kan dat weinig kwaad.

Roy van Grunsven
De Vlinderstichting - Dutch Butterfly Conservation (www.vlinderstichting.nl)

JohanvantBosch

CiteerWeet iemand toevallig waarom ik ze twee keer in de herfstvakantie (2006 en 2007) na goed zoeken niet heb kunnen vinden? Zitten ze dan op het nest?
Ik heb het inderdaad over de Maastricht vogels.
Weet ik niet. Jij hebt gezocht toch....  ;)

Maar goed... er is er vaak wel een goed te vinden, maar het blijft een vogel en hij zit natuurlijk niet op die plek vastgeplakt. Er zijn wel eens periodes waarin ze minder gemakkelijk zijn.... Ik heb ze ook wel eens gemist.
In de herfstvakantie op het nest... lijkt me niet.

volgende keer beter zou ik zeggen.

Justin Jansen

Citeer
CiteerWeet iemand toevallig waarom ik ze twee keer in de herfstvakantie (2006 en 2007) na goed zoeken niet heb kunnen vinden? Zitten ze dan op het nest?
Ik heb het inderdaad over de Maastricht vogels.
Weet ik niet. Jij hebt gezocht toch....  ;)

Maar goed... er is er vaak wel een goed te vinden, maar het blijft een vogel en hij zit natuurlijk niet op die plek vastgeplakt. Er zijn wel eens periodes waarin ze minder gemakkelijk zijn.... Ik heb ze ook wel eens gemist.
In de herfstvakantie op het nest... lijkt me niet.

volgende keer beter zou ik zeggen.
Ik heb ze de afgelopen jaren heel vaak niet gezien (15+ keer niet tegen 2 keer wel), dit i.t.t. tot 1997-2000 toen ik ze nagenoeg elke keer vond (++ keer). Niet te vergeten in de winter zwerven de vogels meer, broeden zal pas later plaatsvinden!
M.v.g., Justin Jansen


martinharskamp

De plek waar vandaan je de Oehoe's kan zien volgens eerdere berichten in dit topic, is dat ook de plek waar vandaan je ze nu nog gewoonlijk kunt zien? Volgens de laatst ingevoerde waarnemingen wordt er nu gebroed en zitten ze in een gat maar op de foto's in dit topic zie ik geen gat vandaar.

Justin Jansen

Klopt, want dat is de andere zijde van de groeve.
M.v.g., Justin Jansen


RWester

Beetje topiconderwerp in de gaten houden :duim:  

Lijken me al meerdere Oehoetopics circuleren; ff de zoekmachine er op los laten....
Met vriendelijke groet,

Remco Wester