Gewone spikkelspanner

Gestart door fransaar, februari 04, 2018, 13:18:50 PM

Vorige topic - Volgende topic

fransaar

Deze heeft nog weinig tekening over, maar ik denk gewone spikkelspanner ?
roermond  05-7 2016

Bedankt

Ben Kruijsen

beste Frans

ik heb twee verzoeken
a) svp je forumberichten ondertekenen met je eigen naam;
b) Als je een vraag hebt over een waarneming voor het forum handel dan als volgt. Eerst de waarneming gewoon invoeren op waarneming.nl. Daarna bij de waarneming rechts onder Opties kiezen voor "determineren via het forum" en de korte handleiding volgen. Het voordeel van deze aanpak is dat we op het forum gelijk een link krijgen met de waarneming en de admins de "determinatieoplossing" via het forum gelijk kunnen valideren.

Ben Kruijsen


fransaar

o.K  Maar deze zijn b.v van 2016 en ik weet niet meer waar deze gevangen zijn, voor mij is dat niet belangrijk. maar dan moet ik wat fantaseren voor die 10 a 12 die ik nog heb staan.
we kunnen ook afspreken dat ik na deze, alles via waarneming.nl  ga invoeren.   
zeg het maar.


mvg Frans

gbeersma

Als je bij een aantal van je waarnemingen gaat fantaseren waar ze gedaan zijn, zijn al je waarnemingen niet meer betrouwbaar, dus dat zou ik nooit doen. Als je er op het forum bij vermeld dat de vindplaats niet meer bekend is zal niemand je vragen om de waarneming dan toch in te voeren. Los daarvan verdient het natuurlijk zeer de voorkeur om te handelen zoals Ben voorstelt.

Mag ik vragen hoe je je waarnemingen registreert? Wat ik altijd doe: ik maak een mapje per week aan (de map van deze week heet '2018, wk05, 29 januari', waarin 29 januari de eerste dag van die week inhoudt). Zo kun je later heel snel dingen terug vinden. Alle foto's van deze week worden in die map gestopt. Binnen de map wordt aan de naam van de eerste foto na het reeds bestaande nummer ook de vindplaats toegevoegd. Bij de volgende foto's hoeft dat niet, totdat er foto's verschijnen van de volgende vindplaats, dus ook daar wordt weer 1 foto van vindplaatsgegevens voorzien. Als ik pas over een aantal jaren toe zou komen aan het verwerken van een foto uit die map kan ik in 1 oogopslag zien wat de vindplaats was.
Vriendelijke groeten, Gerard Beersma

https://waarneming.nl/users/104779/photos/?

fransaar

Ik bewaar maar een paar foto's van iedere soort gewoon in een map met de naam van de vlinder, in de foto kan ik lezen wanneer de foto is gemaakt. anders krijg ik veel te veel foto's . ik heb sommige nu al waar 20 foto's in staan .daarin ga ik opruimen. ook maak ik foto's voor het nederlands historisch genootschap ook daar moet ik de vangst vastleggen komen die dan niet dubbel op waarneming ?

Nu vul ik op het forum roermond in dat klopt maar welke buurt of straat weet ik echt niet meer. ik zal deze nog invoeren in het forum met de vermelding  "roermond straat onbekend" (een stuk of 12 nog) daarna vanaf 2018 zal ik het via waarneming.nl doen.   Is dat O.K
 
mvg Frans

gbeersma

Wat het Nederlands Historisch Genootschap met jouw foto's doet weet ik natuurlijk niet, maar in elk geval moet 1 foto ook maar 1 keer op waarneming.nl worden ingevoerd, normaal gesproken door de maker van de foto.

En of het o.k. is om vanaf 2018 via waarneming.nl in te voeren? Dat is niet alleen o.k., dat is fantastisch!  :duim:
Vriendelijke groeten, Gerard Beersma

https://waarneming.nl/users/104779/photos/?

cranefly

Citaat van: fransaar op februari 04, 2018, 20:33:40 PM
Nu vul ik op het forum roermond in dat klopt maar welke buurt of straat weet ik echt niet meer. ik zal deze nog invoeren in het forum met de vermelding  "roermond straat onbekend"

Je kunt dergelijke waarnemingen ook op de site invoeren; je kunt dan als gebied 'Roermond' kiezen, en vervolgens de precisie op '1km' of 'Gebied' zetten.

Vr. Groeten,
Reindert van Eekelen

fransaar

Dat zou niet goed zijn roermond loopt vanaf swalmen tot Linne ongeveer (noord naar zuid)  dat alleen al zijn ongeveer 15 km.

cranefly

Citaat van: fransaar op februari 04, 2018, 21:22:45 PM
Dat zou niet goed zijn roermond loopt vanaf swalmen tot Linne ongeveer (noord naar zuid)  dat alleen al zijn ongeveer 15 km.

Dat zou in principe allemaal meegenomen moeten worden als je de precisie op 'Gebied' zet, denk ik.

Vr. Gr.,
Reindert

Ben Kruijsen

Frans, het lijkt mij prima als je vanaf heden de waarnemingen zoals voorgesteld gaat invoeren en de onbekenden laat bespreken op het forum. Dus geen inhaalslag met veel onzekerheden.